Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/B6304 Motor 960 / S80

B6304 Motor 960 / S80

B6304 Motor 960 / S80

- Ingediend door leidsekade
LidModerator
, op 12 okt 2015
- 56 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Op speurtocht over het internet kwam ik de volgende post tegen (let ook op de gearceerde tekst)

http://forums.turbobricks.com/showthread...

The engine was originally the 3.0 B6304S2, but it was overheated badly, so I had to decide what to insert to that empty space. I was considering both the n/a 3.0 or 2.8 T6 from S80, but I wanted to stay street legal (= to have the same engine code), so I decided to keep the B6304. But it led to another (chain of) issue(s), because these engines in the 960's are known to be prone to block cracking when the head is removed and then the head bolts are tightened again, and I didn't want to have this time bomb under my bonnet. So after some talking and searching, I found there was metallurgy update in the block making in '00, and luckily there was one wrecked '01 S80 with the B6304 inside available on the yard. So, the engine had to be mounted. Although the engine codes are almost the same (B6304S2 vs. B6304S3), there are some differences because of the different position of engine in the car (960 longitudinal, S80 transversal). The engine mounts and the complete exhaust side is identical, but the intake and the accessories (power steering pump, alternator, AC) and belt routing is different. Also, the S80 engine already has the variable timing of the intake cam, that is n/a in the 960.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • wim de jong
  • Mathy
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.