B280E vraagjes
B280E vraagjes
Beste forumleden,
Alhoewel mijn interesse voornamelijk bij de Volvo 2 serie ligt beland ik nu toch op het 700forum omdat ik een B280E motor uit (waarschijnlijk) een volvo 760 overgebouwd heb in een 264.
Deze B280E motor lag reeds in een andere volvo 264 en ik heb die nu weer overgebouwd in een andere.264
De vorige ombouw was vrij amateuristisch en slordig gedaan merkte ik o.a aan de bekabeling.
Maar aangezien de andere 264 er goed op reed en ik zelf met electronica vrij slecht ben heb ik alles 1 op 1 overgebouwd.
De auto wil nu na het overbouwen van alles echter niet meer aanslaan .
In verband hiermee heb ik wat vragen:
De auto wil dus niet aanslaan :
heeft Vonk op bougies ;
benzinetoevoerslang bij T stuk losgehaald en er komt daar benzine;
er staat spanning op de injectorstekkers;
ik heb geprobeerd een injectorrail omhoog te trekken om te zien of er benzine-nevel uitkomt maar die zit aardig vast;
bougies eruit gedraaid en deze blijven droog
Er is een plus op de bobine zodra je de auto op contact zet.
Is dit normaal? Is het niet zo dat er pas een plus mag komen als je gaat starten?
-------------------------------------------------------------------
De brandstofpomp hoor je CONTINUE draaien zodra je het contact aanzet.
Misschien was dit van tevoren ook al zo bij de auto waar ik nu het blok ingezet heb.
Ik kan me dat helaas niet herinneren.Er blijkt bij die auto een andere benzinepomp te zijn geinstaleerd die buiten aan de tank is geschroefd.
Hoewel dat door een volvo specialist schijnt te zijn gedaan twijfel ik toch of dat deskundig is uitgevoerd wat de bedrading betreft.
(Bij een volvo 240 LH Jetronic hoor je als je de auto op contact zet de pomp een paar seconden lopen om het systeem op druk te brengen, waarna deze weer afslaat.
Hoe zit dit bij een 760?
-------------------------------------------------------------------