Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/aanpassen poelie stuurbekrachtiging > update stuurhuis weer kapot!

aanpassen poelie stuurbekrachtiging > update stuurhuis weer kapot!

aanpassen poelie stuurbekrachtiging > update stuurhuis weer kapot!

- Ingediend door liv , op 18 okt 2016 - 26 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Een week geleden melde ik dat Estateservice mijn stuurhuis van mijn 960 keurig onder garantie hadden vervangen.
Na het vervangen ben ik mij wat gaan verdiepen in de mogelijke reden voor het korte leven van de vorige.
Ik heb toen besloten om uit voorzorg een filter te plaatsen en de drukleiding te vernieuwen, deze was ook aan het zweten namelijk.
De volgende dag besloot ik tevens om de pomp ook maar te vernieuwen, moet er niet aan denken dat hij binnen een half jaar weer kapot is.

Ik las op het web dat als het drukventiel niet naar behoren werkt er zo nu en dan te veel druk wordt opgebouwd in het stuurhuis, met alle gevolgen van dien.
Eerst bij Timen de slang besteld en het filter, later de pomp bij Scandcar, veel duurder dan bij Timen maar ze hadden hem op voorraad en dat was nodig want ik zou het afgelopen donderdag hebben willen vervangen.
Ik kreeg echter de verkeerde pomp van Scandcar toegestuurd en dus moest het alsnog tot na het weekend wachten.

Gisteren de pomp losgehaald en vandaag de nieuwe leiding geplaatst en toen de pomp…
Ik kreeg hem maar niet op zijn plek, ik begreep er werkelijk niets van. Eindeloos vergeleken met het origineel en ook alles nagemeten met schuifmaat.
Alles identiek, wat was er toch aan de hand.. ik begon al serieus aan mij zelf te twijfelen.

Toen pas ontdekte ik dat de poelie op de oude pomp ongeveer een halve cm hoger ligt, hij steekt een stuk uit over de as (zie foto's).
Deze hoogte maakt dat hij precies boven de beugel van de zelfspanner komt te liggen.
De nieuwe pomp past daarom niet. Blij met de ontdekking maar dan ben je er nog niet.

De poelie moet met speciaal gereedschap worden verschoven over de as.
Ik kon het hier in Amsterdam nergens kopen dus maar besteld, als het goed is morgen in huis.
Het betreft een speciale poelietrekker voor de montage en demontage van stuurbekrachtingspompen.
Gelukkig niet heel kostbaar (21 euro ex).

Heeft iemand dit ook wel eens bij de hand gehad, moeten er vulringen achter de poelie of is dat niet nodig..

Groet, Michiel

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2899 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025
  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.