960 1992 Start plotseling niet meer
960 1992 Start plotseling niet meer
Na jarenlang relatief probleemvrij (op wat alarm- en versnellingsbakperikelen na) gereden te hebben heeft de 960 vandaag besloten er volledig de brui aan te geven.
De startmotor draait vrolijk rond, maar aanslaan ho maar. Gisteren startte en reed de auto nog prima.
Foutcodes:
http://volvo700vereniging.nl/node/374
Injectie ECU
Diagnosedoos A, Positie 2:
3-1-1 Snelheidssignaal ontbreekt (was al langer aanwezig, km teller werkte al bijna een jaar niet meer, heel soms nog wel)
1-3-2 Accuspanning te laag of te hoog
http://volvo700vereniging.nl/node/13810
AW30-43
Diagnosedoos A, Positie 1:
3-1-3 Verkeerd signaal van keuzehendel positieschakelaar (PNP schakelaar, blijft moeilijk doen)
2-3-3 Verkeerd snelheidssignaal
2-3-2 Snelheidssignaal ontbreekt
Zoals hieronder bij een vergelijkbaar probleem omschreven staat, is bij mij positie 6 een niet aangesloten stekker. De ontsteking heb ik dus niet kunnen uitlezen. Waarom is die leeg?
http://volvo700vereniging.nl/node/53287
Alle 6 de bobines geven een vonk.
Er staat druk op de brandstofrail. (ventieltje spuit een flinke straatl benzine bij het indrukken en er komt na enige tijd starten een flinke benzinelucht uit de uitlaat.)
Vanwege de foutcode mbt. de accuspanning heb ik mijn bedrijfsauto met startkabels aangesloten. De startmotor draaide harder rond, maar de motor startte niet.
Vanwege de terugkerende alarm- en PNP problemen heb ik een startknop gemonteerd om zo de start onderbreker te omzeilen. Zo start ik al 2 jaar zonder problemen.
Als ik start zonder de sleutels op ontsteking te zetten loopt de motor duidelijk anders dan wanneer hij op stand II staat. De ontsteking lijkt dus wel iets te doen.
Wat is hier aan de hand?
Alvast bedankt!