Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/740 B200ET valt uit na starten

740 B200ET valt uit na starten

740 B200ET valt uit na starten

- Ingediend door Woes , op 25 jun 2019 - 7 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Helaas stil komen te staan met mijn 740 uit 1986, Motronic B200ET, met luchtweger, dubbele BDP sensor, vrij specifiek dus.

Afgelopen dagen wilde de 740 nog wel eens wat onregelmatig lopen op de snelweg (af en toe een hiccup). Ik heb dit geschaard onder de "van dik hout zaagt men planken", het gaat met Motronic soms wat minder geciviliseerd dan met bijvoorbeeld LH.

Nu, vanavond, is de auto helaas stilgevallen. Ik reed weg en de auto sloeg uit (na een meter of 200). Ik kon gelukkig een parkeerplaats halen om te kijken wat er aan de hand was. Het volgende probleem doet zich voor: de auto start, loopt dan even voor +/- 1 a 2 seconden en valt dan uit. Als ik start en gasgeef, gaan de toeren naar 4000/5000 (naar gelang de gaspedaalstand) en slaat hij ook uit. Gas of geen gas, het probleem blijft identiek, hij valt uit na een paar seconden. Ik heb al even losgehaald:

- luchtweger (geen verschil)
- TPS sensorplug (geen verschil)
- Stationairplug (geen verschil)
- druksensor (in de turbo buis) (geen verschil)
- 1 van de 2 BDP sensoren (om en om losgehaald, bij allebei niet starten)

De brandstofpomp hoor je zoemen. Laatste beurt incl. bougies/verdeelkap/kleppen stellen is van een 5/6000km geleden. Hij reed goed. Het lijkt iets electronisch wat er voor zorgt dat ie uitgaat (net alsof de sleutel omgedraaid wordt). Hij loopt naar mijn mening altijd wel wat rijk, maar OK, hij deed het wel gewoon.

Wie heeft er een ideetje?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.