Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/1997 volvo 940 LPT motor schud bij stationair en valt soms uit

1997 volvo 940 LPT motor schud bij stationair en valt soms uit

1997 volvo 940 LPT motor schud bij stationair en valt soms uit

- Ingediend door Day-V342 , op 31 okt 2020 - 5 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Vorige week mooie 940 gekocht , rijdt heerlijk ,maar na een paar dagen valt de motor ineens uit. Na 12 seconden starte ie weer , gewoon rijgedrag. De volgende dag, zag ik dat een slangetje vanaf het inlaatspruitstuk naar de turbo toe echt heel droog en gaar was, broos en half vergaan. Had het slangetje los getrokken en ff voor nood een andere erop gezet die ff te groot was , om bij de winkel ff een goeie te kopen. Na het starten viel de auto uit en het lambda sonde lampje ging aan. Onderweg naar huis 2 x uitgevallen , maar kon gelukkig thuis komen. Eerst een troost biertje gedronken met mn vrouw en op daarna op de fiets naar Rijsbergen autoparts geraced en een stevig goed slangetje gehaald. Gelijk 2 meter gehaald want er waren meer slangetjes aan vervanging toe. Na het monteren bleef lampda lampje branden. Shit,,,, eerst wat info opgezocht op volvo forums enzo en dus geleerd dat de accu ff 10 seconden ontkoppeld moest worden. Pluspool eraf en contact ff op stand 2 gezet om rest stroompje te ontladen. Accu er weer aangesloten , gestart... eerste 4 seconde hevig bokkende motor , dus 2x flink wat gas gegeven en daarna was de motor heerlijk rustig en soepel. Vervolgens een mooi ritje gereden van 20minuten af en toe doorgetrokken op rustige boerenwegen om de auto aan te voelen. De 940 rijdt weer perfect flink wat power en niks meer aan de hand. Blij dat het zo snel gelukt is door zelfstudie en dit soort verhaaltjes.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Kogelman
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.