1997 volvo 940 LPT motor schud bij stationair en valt soms uit
1997 volvo 940 LPT motor schud bij stationair en valt soms uit
Vorige week mooie 940 gekocht , rijdt heerlijk ,maar na een paar dagen valt de motor ineens uit. Na 12 seconden starte ie weer , gewoon rijgedrag. De volgende dag, zag ik dat een slangetje vanaf het inlaatspruitstuk naar de turbo toe echt heel droog en gaar was, broos en half vergaan. Had het slangetje los getrokken en ff voor nood een andere erop gezet die ff te groot was , om bij de winkel ff een goeie te kopen. Na het starten viel de auto uit en het lambda sonde lampje ging aan. Onderweg naar huis 2 x uitgevallen , maar kon gelukkig thuis komen. Eerst een troost biertje gedronken met mn vrouw en op daarna op de fiets naar Rijsbergen autoparts geraced en een stevig goed slangetje gehaald. Gelijk 2 meter gehaald want er waren meer slangetjes aan vervanging toe. Na het monteren bleef lampda lampje branden. Shit,,,, eerst wat info opgezocht op volvo forums enzo en dus geleerd dat de accu ff 10 seconden ontkoppeld moest worden. Pluspool eraf en contact ff op stand 2 gezet om rest stroompje te ontladen. Accu er weer aangesloten , gestart... eerste 4 seconde hevig bokkende motor , dus 2x flink wat gas gegeven en daarna was de motor heerlijk rustig en soepel. Vervolgens een mooi ritje gereden van 20minuten af en toe doorgetrokken op rustige boerenwegen om de auto aan te voelen. De 940 rijdt weer perfect flink wat power en niks meer aan de hand. Blij dat het zo snel gelukt is door zelfstudie en dit soort verhaaltjes.