Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Zwaar sturen opgelost !!!!

Zwaar sturen opgelost !!!!

Zwaar sturen opgelost !!!!

- Ingediend door okapi , op 4 apr 2017 - 3 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Een jaar geleden, heb ik alle rubbers van de voortrein van mijn V90 vervangen. De gelegenheid gebruikt om ook nieuwe schokdempers te monteren. Omdat deze niet meer te vinden zijn bij de dealer, heb ik een stel MONROE's gemonteerd met nieuwe bovenlagers (niet Volvo), nieuwe veerrubbers (Volvo) en nieuwe bovenschotels (Volvo).

Het resultaat was zwaar teleurstellend in twee opzichten:

1) De MONROE's zijn a) te slap bij het uitveren en b) is de wielvlucht (camber) positief in plaats van negatief (bovenkant wielen staan naar buiten i.p.v. naar binnen waardoor ook de rechtuit stabiliteit afneemt en de windgevoeligheid toeneemt).
Met Monroe: camber +/- nul graad twintig minuut positief
Met Volvo: camber +/- nul graden vijftig minuut negatief

2) Zwaar sturen doordat de veerrubbers tegen de achterste bout van de bovenschotel aan wrijft.
En wordt het stuurhuis ook onnodig flink zwaarder belast.

Heb onlangs complete veerpoten van een 960 gescoord bij Auto Rima met ongeveer evenveel kilometers als mijn auto.
Wat blijkt:
- de aanlegvlak voor het bovenlager in het ingegoten rubber van de nieuwe bovenschotels ligt dieper;
- de niet Volvo bovenlager is dunner dan het Volvo lager en door zijn vorm, bijt dieper in het rubber..
Conclusie: door nu de tweedehands veerpoten compleet te monteren is het zwaar sturen volledig opgelost.
Heb trouwens de achterste bout van de nieuwe bovenschotel overgezet naar de tweedehands want de nieuwe bouten hebben een dunnere flens zodat de vrijloop van het veerrubber nog verder verbetert.

In dit opzicht, ben ik weer een tevreden baksteen rijder, baksteen die trouwens aanstaande zaterdag een ritje naar Noord-Italië heeft (1.250 km).

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Adrian
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.