Zwaar sturen na vervangen stuurhuis
Zwaar sturen na vervangen stuurhuis
Afgelopen zomer begon mijn stuurhuis te lekken. Ik moest af en toe wat ATF bijvullen. Sturen ging nog steeds soepel en licht.
De Volvo dealer heeft mijn stuurhuis vervangen door een gereviseerd exemplaar. Daarna stuurde de auto veel te zwaar en kwam ook niet terug naar de rechtuit stand.
Vorige week is het stuurhuis daarom weer vervangen en ik hem meteen ook de hoge druk leidingen laten vervangen, want die waren ook iets vet van het zweten.
Het is wel een heel stuk beter, maar de auto stuurt nog steeds te zwaar. Bovendien had ik op de terugweg, na een dag buiten staan, last van een piepende multiriem (zo klinkt het) in krappe bochten, zoals op rotondes. Er gaat dus nog iets niet goed.
Nu wil de Volvo dealer dat ik er een tijdje mee rijdt, om te zien de auto lichter gaat sturen. Dat zal misschien heel iets schelen, maar volgens mij is er gewoon iets mis en lijkt het me niet handig hiermee door te blijven rijden.
Multiriem en spanner zijn 6 jaar en 31.000 km oud
De stuurpomp is nog de originele, 26 jaar en 300.000 km oud.
Wat kan er mis zijn?