Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Werking gasrol

Werking gasrol

Werking gasrol

- Ingediend door JoopS , op 7 jun 2015 - 1 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Omdat ik nog steeds vol zit met vragen over mijn automaat en dat niet echt met mijzelf voorstellen meer te maken heeft heb ik deze nieuwe discussie aangemaakt.

Het gaat over de zoektocht naar de oorzaak van de "plakkende" automaat. Hoog in toeren doortrekken en met een enorme schok schakelen. Kickdown-kabel losgemaakt en dan werkt hij perfect. Zonder kickdown mogelijkheid dan.
Dus verder gezocht en de kabel een eind losser gezet, zo los dat hij eigenlijk nog wat losser zou moeten om hem beter te laten schakelen maar dat lukt niet omdat ik op het einde van mijn stel mogelijkheid (schroefdraad) zit en de kabel er los (wel aangekoppeld) bijhangt.
Ik begon daarom te zoeken naar de werking van de gasrol. Deze bestaat uit een paar schijven die bij mij allen te gelijk draaien.
Als ik gas geef, draait de kickdownschijf gelijk mee waardoor de kabel direct aangetrokken wordt. Ik begin me dus af te vragen of de kickdownschijf niet later moet gaan mee draaien. Dan wordt de kabel later aangesproken om zijn werk te doen. Ik kan me voorstellen dat de afstelling dan goed te regelen is.
Ik heb nu een losse kabel die een halve draai toelaat alvorens op spanning te komen. Een goede afstelling krijg ik nu niet.
Ik heb gezocht in dit forum naar de werking van deze schijven maar dat heb niet echt duidelijk beschreven kunnen vinden.

Ik vraag mij dus af of mijn veronderstelling met betrekking tot de "los" werkende schijven klopt. Waar kan ik meer over de gasrol met kickdown vinden?

gr.

Joop

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • Jasper de Kat A...
  • Ton
  • kwindt
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.