Werking gasrol
Werking gasrol
Omdat ik nog steeds vol zit met vragen over mijn automaat en dat niet echt met mijzelf voorstellen meer te maken heeft heb ik deze nieuwe discussie aangemaakt.
Het gaat over de zoektocht naar de oorzaak van de "plakkende" automaat. Hoog in toeren doortrekken en met een enorme schok schakelen. Kickdown-kabel losgemaakt en dan werkt hij perfect. Zonder kickdown mogelijkheid dan.
Dus verder gezocht en de kabel een eind losser gezet, zo los dat hij eigenlijk nog wat losser zou moeten om hem beter te laten schakelen maar dat lukt niet omdat ik op het einde van mijn stel mogelijkheid (schroefdraad) zit en de kabel er los (wel aangekoppeld) bijhangt.
Ik begon daarom te zoeken naar de werking van de gasrol. Deze bestaat uit een paar schijven die bij mij allen te gelijk draaien.
Als ik gas geef, draait de kickdownschijf gelijk mee waardoor de kabel direct aangetrokken wordt. Ik begin me dus af te vragen of de kickdownschijf niet later moet gaan mee draaien. Dan wordt de kabel later aangesproken om zijn werk te doen. Ik kan me voorstellen dat de afstelling dan goed te regelen is.
Ik heb nu een losse kabel die een halve draai toelaat alvorens op spanning te komen. Een goede afstelling krijg ik nu niet.
Ik heb gezocht in dit forum naar de werking van deze schijven maar dat heb niet echt duidelijk beschreven kunnen vinden.
Ik vraag mij dus af of mijn veronderstelling met betrekking tot de "los" werkende schijven klopt. Waar kan ik meer over de gasrol met kickdown vinden?
gr.
Joop