Voordelen/nadelen Pulsair systeem
Voordelen/nadelen Pulsair systeem
Ik heb een B230K met EGR en Pulsair systeem.
Nu is natuurlijk zo'n EGR systeem mooi als het goed werkt. Dit gebeurt echter vaak (later)
niet (meer).
Een beetje zoals in Nederland het hele jaar met winterbanden rijden. 3-4 maanden heeft
het zin en de overige periode is het alleen maar nadeliger.
Dat beetje stikstofoxide verlagen met allerlei nadelige bijwerkingen zie ik niet zitten, dus
er af met die meuk.
Maar nu het Puls Air systeem, het zegt het al, er wordt zuurstof in het uitlaat traject toegevoegd.
Voordelen een nog even kleine na verbranding, nadelen er ontstaat extra warmte en wil je dat
daar wel extra hebben.
De kleppen zijn nog nieuw te koop bij de dealer.
Dus repareren of demonteren?
Wie heeft het nog goed werkend zitten?
Bij mij is er één stuk, de ander pulst nog lekker.
Veel nadelen zie ik zo verder niet, immers irriteert het het overige systeem verder niet.
BvD