Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Volvo 740 2.3L GL B230K start niet

Volvo 740 2.3L GL B230K start niet

Volvo 740 2.3L GL B230K start niet

- Ingediend door avl34 , op 28 feb 2017 - 8 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo allemaal,

Ik ben Albert en ben nog nieuw hier en is dus ook mijn eerste post hier op het Forum.

Ik heb nu bijna een half jaar een Volvo 740 2.3L GL automaat met een B230K motor met pierburg carb. uit 1989.
Altijd heb ik al zo'n Volvo willen rijden en er dus na lang zoeken één gevonden.
Deze rijd zeer goed, en ziet er nog heel fris uit. Ik heb inmiddels wat dingen opgeknapt. Maar het probleem is dat hij van de één op de andere dag niet meer wil starten.

Wat gebeurt er tijdens het omdraaien van de sleutel:

Startmotor draait vrolijk rond.
Benzine wordt rondgepompt.
De toerenteller staat wat stil ( wat ik hier veel heb gelezen)
Maar lijkt geen vonk meer te willen geven

(Waar ik voorheen veel last van had is dat bij heel koude start de motor trefzeker en zeer snel aanslaat, maar eenmaal warme motor dan heeft hij moeite met starten.)

Ik heb hier inmiddels veel over gelezen, en ben erachter gekomen dat ik een Hall sensor heb zitten in de verdeelkap.
Ook een vonkversterker in het binnenscherm van de motorkap.

Ik vermoed dat de hallgever de boosdoener is. Is deze goed zelf te vervangen ivm het weer op tijd zetten van de motor? Of kun je dit ook doen zonder dat je de tijd onbedoeld verandert?

Alvast bedankt,

Albert van Loon

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Gerard01
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.