Vervangen nokkenaskeerring
Vervangen nokkenaskeerring
Bonjour,
Hier een vraag vanuit Frankrijk. Onlangs heb ik met behulp van een speciaal centreergereedschap de nokkenaskeerring vervangen. Mogelijk heb ik m weer op zijn plek geduwd waar misschien een groef is ontstaan. In ieder geval: Ik heb nu last van een kleine lekkage. Nou heb ik alles bij de hand om een nieuwe keerring te plaatsen. Na vruchteloos contact met drie Volvo (Penta)-dealers waaronder een bezoek aan de dealer in Nantes (werd wel aardig door de magazijnman geholpen) vond ik gisteren in mijn auto nog een ongebruikt exemplaar dat ik ooit had bewaard ;-). Ook een kleppendekselpakking paraat! Er lijkt geen sprake te zijn van een te hoge carterdruk als oorzaak.
vraag 1:
Wel of geen vloeibare pakking gebruiken bij het herbevestigen van de voorste lagerkap? Haynes adviseert dat en dit heb ik de vorige keer gedaan. De keer daarvoor niet.
Vraag 2:
Ik heb nu geen centreergereedschap, maar het moet toch ook kunnen door eerst de keerring te plaatsen en dan de lagerkap? Of toch beter eerst de kap en kap terugplaatsen en dan de keerring (uiteraard beide keren van binnen ingesmeerd met olie).
Hoor graag, à bientôt!
Derk