Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Verplaatsen claxon

Verplaatsen claxon

Verplaatsen claxon

- Ingediend door martijn_940 , op 12 mrt 2017 - 16 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Het mooie weer komt er weer aan. Tijd voor leuke klusjes aan de auto's.
Onder andere het verplaatsen van de claxons.

Ik heb een mooie plek achter de grille gevonden op de diagonaal lopende ondersteuning van de motorkap vergrendeling. Kan ik ze mooi met een norma beugel aan vast klemmen. De kabelboom heb ik via het luikje van het sleepoog over de bumperdemper heen geleidt.
Dit weekeinde heb ik de claxons gedemonteerd, schoongemaakt en van een verse laklaag voorzien.

Als onderdeel van het verplaatsen ga ik de claxons ook via een relais aansturen.
Omdat ik het graag simpel houd wil ik daarvoor de originele draadboom gebruiken; weliswaar in verlengde vorm.
De geschakelde plus wil ik gebruiken voor de schakeling van het relais en voor de voeding van de claxons. De min via het stuurwiel wil ik gebruiken voor het schakelen van het relais. Voor de voeding van de claxons leg ik dan nieuwe massa's aan.

Ik moet nog een keuze maken in de wijze waarop ik de geschakelde plus ga gebruiken. Hopelijk kan iemand mij (uit ervaring) adviseren.
* Volstaat het om beide claxons en het relais met een enkele oorspronkelijke plus draad van energie te voorzien? Of is het gevraagde vermogen te hoog voor deze ene draad?
* Een andere optie is om beide oorspronkelijke plus draden naar een relais te laten lopen en beide claxons vanuit dit ene relais te voeden. Is dit mogelijk?
* De derde optie is om alles gescheiden te houden en twee relais te gebruiken voor de aansturing van de claxons.
De laatste optie is technisch de mooiste maar ook overkill wanneer het niet nodig is.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Gerard01
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.