Verband tussen vullingsgraad brandstoftank en brandstofdruk
Verband tussen vullingsgraad brandstoftank en brandstofdruk
Goedemiddag en op de valreep de allerbeste wensen voor 2018!
Is er een verband denkbaar tussen de vullingsgraad van de brandstoftank en de brandstofdruk aan de injectoren?
Al sinds de aanschaf van onze 740 heeft deze moeite met oppakken vanuit (heel) lage toerentallen. voor dit probleem dat nog altijd niet opgelost is heb ik in het verleden een ander draadje gestart.
Vanochtend na het volgooien van de brandstoftank vanochtend had ik het gevoel dat de motor veel krachtiger oppakte. In het algemeen, niet alleen vanaf heel lage toerentallen.
Ook is het zo dat naarmate de brandstoftank verder leeg raakt, één van de brandstofpompen (die onder de auto?) zich steeds duidelijker laat horen.
Mijn hypothese is dat naarmate de brandstoftank verder leeg raakt de brandstof pomp steeds minder druk gaat leveren.
Met de mogelijkheid dat de brandstofpomp in onze 740 niet meer optimaal presteert (vandaar het geluid) zou dit ertoe kunnen leiden dat met het afnemen van de vulling van de brandstoftank de pomp niet meer in alle omstandigheden in staat is brandstof met voldoende druk aan te leveren. Wat zich dan met name tijdens acceleratie laat merken.
Klinkt dit als een plausibele redenatie of gaat deze ergens mank?