V90 automaat Code AT-311 versnellingssensor waar zit hij?
V90 automaat Code AT-311 versnellingssensor waar zit hij?
Tijdje stil geweest maar nog altijd kilometers aan het toevoegen op de teller van de V90 (nu 425000km)
Ik heb de bekende kerstboom knipperpartij met de lampjes van de automaat.
Errorcode uitleesding gekocht en kwam tot de conclusie dat waarschijnlijk mijn PNP schakelaar ter ziele was.
Vlak voor de vakantie (Toscane) even de PNP-switch vervangen...
Daarvoor moet de kat wel even aan de kant.
Die bleek een scheur te hebben en een verse op korte termijn een nieuwe met twee lambda sensoren gaten vinden in Nederland was niet eenvoudig en/of goedkoop (Volvo dealer EUR1160 ahum slik)
Dus provisorisch de scheur gerepareerd de PNP-vervangen en gaan met de V90 op naar Italië.
Voor de gemeentegrens begon de boel alweer te knipperen...
Gelukkig had ik de kerstboom-light versie. d.w.z. alle versnellingen deden het gewoon en de lock-up deed het in eerste instantie ook nog gewoon.
Na de eerste keer tanken was de werkende lock-up niet meer aanwezig dus dan maar met wat slip ver de autobahn. Waarschijnlijk iets met temperatuur.
Daarna deed de lock-up het soms wel en soms niet.
Thuis gekomen even bij de Volvodealer langs en zijn tot de conclusie gekomen dat de versnellingssensor geen signaal geeft.
De hamvraag,
Waar zit dat ding?
P.S. 1
Tijdens de rit begon het windgeruis bij de deuren ook tamelijk te storen.
Windgeruis is eigenlijk de grootse herriepost.
Zijn er mensen die daar wat persoonlijke inbreng hebben qua extra rubber hier en daar?
Na klein onderzoek (stethoscoop met een slangetje) blijkt dat er nogal veel geluid in het hoekje bij de spiegel binnenkomt.
Volgens mij komt er tamelijk veel lucht op de overgang wielkast/deur/raamhoek/bovenscharnier.
Daar ga ik denk ik wat extra rubber toevoegen.
P.S. 2
Maar twee 940's tegengekomen en één 740. V90 zie je niet in Italië. Eén man liep langs de geparkeerde V90, liep terug, keek naar het typeplaatje op de achterkant, keek bewonderingsvol en liep door.