Stotterende 940 op lpg en benzine
Stotterende 940 op lpg en benzine
Beste mede liefhebbers,
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Ik ben ook al bij een hier bekende specialist geweest en die heeft geopperd om het probleem ook hier neer te leggen.
We hebben onze 940 al een jaar of 5 maar sinds een jaar of zo stottert hij en het wordt langzaam erger. Het is niet zo dat er niet mee te rijden is, op een hobbelige weg merk je het eigenlijk niet, op een glad wegdek is het duidelijk merkbaar.
Het beste merkbaar bij acceleratie tussen 2000 en 3500 toeren, half gas. Ook wel bij constant toerental.
Hij doet het op lpg en benzine. Warm en koud. Altijd, maar soms meer soms minder,
Het starten en stationair lopen is prima. Vermogen ook goed.
Het gaat op een 940, bj 1997, B230 FK LPT met een Vialle LPI installatie
Wat heb ik al gedaan:
gemeten: compressie alle 4 ruim 10 bar, kleppen gesteld, benzinepomp druk 3 bar, voorontsteking 12 graden. Distributie staat goed.
vervangen door nieuw: bougie's NGK lpg en gewone, bougiekabels Bosch, rotor, verdelerkap, lambdasonde Bosch 0258003376 ( later extra massakabel gemaakt) achterste temp sensor, klopsensor, benzinepomprelais, BDP sensor bosch
Geprobeerd met andere delen: Luchtmassameter, radioontstoringsrelais, voorschakelweerstand injectoren, vialle omschakelrelais, bobine, Alles zonder merkbaar verschil.
Wat opvalt en er misschien mee te maken heeft:
Overschakelen naar lpg gaat soms al na 500 mtr, soms pas na 4 km en alles ertussen in. Ook warm en koud
Er blijft constant spanning staan op de bobine, dus ook zonder sleutel in het contact.
Als ik zekering 1 eruit heb gehad is het soms even iets beter.
Als ik de motor start met de injectors en rail los op het blok spuiten ze soms wel soms niet in. (willekeurig, 5x wel 2x niet, 4x wel enz.)
de benzinepomp krijgt spanning en loopt een paar seconden en stopt dan. Dat is goed maar als ik de motor stop en na een paar minuten wil starten krijgt de pomp geen spanning en draait niet . Ook niet als ik de benzinepompdruk eerst eraf haal. als ik start krijgt hij meteen spanning en start de motor ook meteen.
tot zover ben ik gekomen, zonder resultaat, Iemand nog een idee waar ik het kan zoeken? contactslot, computer? immobilizer van contactsleutel? Alle ideeën zijn welkom.