Slang brandstofpomp losgeschoten 940
Slang brandstofpomp losgeschoten 940
Tijdens het onderhoud kreeg ik te horen van de garagist dat de brandstofpomp overleden was.
De auto was niet meer op benzine te starten, starten lukte alleen nog maar op LPG.
Na het doormeten op de stekker kwam ik tot een soortgelijke conclusie. Als de motor draaide stond er 12v op het roze draad van de stekker in de kofferruimte. Maar toch leek het alsof ik de pomp ook hoorde draaien! Maar als ik op benzine wilde starten of de motor draaiend van lpg op benzine overschakelde sloeg hij meteen af. Aanvoerslang van de gallerij kwam ook geen druppel uit.
Dus toch maar eens de pomp uitbouwen. Zoals hier op dit forum beschreven staat, dat is niet eenvoudig. De beruchte draai maken om alles uit de tank te krijgen was best een opgave.
Eenmaal uitgebouw de pomp getest rechtstreeks op de accu en inderdaad hij werkt gewoon.
Het bleek dat de uitgaande slang van de pomp los was geraakt. Terwijl er netjes een slangklem omzat en er volgens mij al jaren niemand meer bij de tank/pomp was geweest. Grappig detail: op youtube staat een filmpje van een man die uit een 740 de pomp uitbouwt en ook bij hem was de slang los geraakt.
Inmiddels werkt alles weer bij mij en heb ik een uurtje of twee mogen oefenen in het loshalen en terugplaatsen van de vlotter en brandstofpomp. Nog een tip voor het terugplaatsen die ik graag met jullie deel: de pomp blijft soms haken achter de schotjes in de tank. Het helpt om dan de vlotter iets op te tillen zodat je draai makkelijker kan maken waardaar alles beter op zijn plek valt.