Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/rotor doorgeslagen

rotor doorgeslagen

rotor doorgeslagen

- Ingediend door 2bier , op 18 mei 2024 - 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Vorige week kwam ik stil te staan, de motor sloeg af, ik kon hem wel starten, benzine pomp draaide ook maar sloeg niet aan.
Ik was maar begonnen met het vervangen van de bobine en de ontstekingmodule. Zijn toch oude onderdelen, de bobine was de olie al lang uitgelopen en de ontstekingmodule nja na 33 jaar ik denk mag ook wel een keer.
Ik denk wat zal hij straks weer fijn lopen maar niks bleek minder waar nog steeds geen vonk.

Dus weer verder zoeken en het blijkt de rotor te wezen. Dit was een huismerk rotor van Estate Service en zat er pas 3000 km in. Wanneer je in het gat van de rotor kijkt die om het asje van de nokkenas schuift zie je metaal. Het kunststof onderin is weggesleten.
Ik heb hem vergeleken met de oude bosch die ik gelukkig in de kofferbak had bewaard en dan zie je dat de nok in het gat van de rotor smaller is waardoor de rotor een paar mm heen en weer kan bewegen op de spiebaan van de nokkenas.
Dus zoals ik het zie maar corrigeer me als ik het fout heb slijt zodoende het kunsstof weg en verdwijnt je vonk via de nokkenas naar de massa.
De Bosch heeft een bredere nok en ligt vast om de nokkenas.

Op de foto zie je het metaal blootliggen onderin, het kunststof is weggesleten door speling.

Nu met de oude rotor, de nieuwe bobine en onstekingmodule (onsteking module ook huismerk dus goede oude Bosch uiteraard in de kofferbak) loopt hij zoals het hoort.

Ik zou zeggen mocht je ook zo'n huismerk rotor hebben check dit even voor je stil komt te staan.
Ik ga Estate Service informeren betreffende dit onderdeel.

Illustraties: 
  • Volledige afbeelding bekijken
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.