Motorsteunen en rubbers 7- en 9-serie
Motorsteunen en rubbers 7- en 9-serie
Hey volvorijders,
Afgelopen zomer ben ik bezig geweest met mijn eerste grote sleutelproject: een 230fk in mijn 740 bouwen. Dat is met hulp bij de Drachtster Hobbyclub (http://drachtsterhobbyclub.nl/) goed gelukt. Het is nu nog een kwestie van fijntunen. Zo wil ik graag de oliegevulde steunen erin hebben. Het blok ligt nu op de massieven rubbers van de vroege 7-serie en resoneert/zoemt boven de 100. Elke seconde een soort zoem. Het komt niet uit de aandrijflijn heb ik het idee. Om dit te verbeteren zit ik me daarom af te vragen of ik niet op een bepaalde manier de oliegevulde 940-rubbers kan plaatsen. Of heeft de 9-serie een ander subframe en gaat dit lastig worden? Destijds te weinig naar gekeken. Ik weet nog dat ik kort even geprobeerd heb die oliegevulde er tussen te zetten maar daarbij kwam de bak (m90)iets te hoog uit en leek het dat deze op een paar mm na (of misschien zelfs helemaal) tegen de tunnel aan zou komen. Toen heb ik de kleinere rubberen besteld en er tussen gezet.
Wat ook gek is, onderdelensites laten zien dat 7-series met automaat wel dezelfde oliegevulde steunen hebben als de 940. Komt dit door een dunnere versnellingsbak?
Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft of weet wat ik zou kunnen doen om de motor op de hydraulische steunen te krijgen. Misschien een combi van 700 en 900 steunen?
Groet, Jos