Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Motorsteunen en rubbers 7- en 9-serie

Motorsteunen en rubbers 7- en 9-serie

Motorsteunen en rubbers 7- en 9-serie

- Ingediend door Josz1990 , op 28 jan 2020 - 3 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hey volvorijders,

Afgelopen zomer ben ik bezig geweest met mijn eerste grote sleutelproject: een 230fk in mijn 740 bouwen. Dat is met hulp bij de Drachtster Hobbyclub (http://drachtsterhobbyclub.nl/) goed gelukt. Het is nu nog een kwestie van fijntunen. Zo wil ik graag de oliegevulde steunen erin hebben. Het blok ligt nu op de massieven rubbers van de vroege 7-serie en resoneert/zoemt boven de 100. Elke seconde een soort zoem. Het komt niet uit de aandrijflijn heb ik het idee. Om dit te verbeteren zit ik me daarom af te vragen of ik niet op een bepaalde manier de oliegevulde 940-rubbers kan plaatsen. Of heeft de 9-serie een ander subframe en gaat dit lastig worden? Destijds te weinig naar gekeken. Ik weet nog dat ik kort even geprobeerd heb die oliegevulde er tussen te zetten maar daarbij kwam de bak (m90)iets te hoog uit en leek het dat deze op een paar mm na (of misschien zelfs helemaal) tegen de tunnel aan zou komen. Toen heb ik de kleinere rubberen besteld en er tussen gezet.

Wat ook gek is, onderdelensites laten zien dat 7-series met automaat wel dezelfde oliegevulde steunen hebben als de 940. Komt dit door een dunnere versnellingsbak?

Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft of weet wat ik zou kunnen doen om de motor op de hydraulische steunen te krijgen. Misschien een combi van 700 en 900 steunen?

Groet, Jos

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.