Motor wordt heet
Motor wordt heet
Mijn 740 GLE (automaat) uit 1987 wordt sinds een paar maanden veel te heet als ik zo'n 40 km op de snelweg heb gereden. Bij korte afstanden geen probleem.
Nu kan ik niet harder dan 80-90 km/u rijden en moet ook de verwarming aanzetten om extra te koelen.
Een paar jaar geleden heb ik al eens bij hetzelfde probleem de koppeling van de ventilator vervangen, het is een tijd goed gegaan maar nu ook de waterpomp en thermostaat vervangen.
Cooling System Flush toegevoegd aan de koelvloeistof heeft geen effect gehad. Radiateur doorgespoeld (loopt goed door) en ook de motor via de aftapplug. Loopt langzamer want dat is maar een kleine opening.
Maar nog steeds is het probleem niet verholpen.
Bovendien wordt het brandstofrelais te heet. Dit heeft enkele keren ertoe geleid dat ik op de snelweg kwam stil te staan. Of ook dat ik na een stop niet kan starten en moet wachten tot het relais afgekoeld is.
De wegenwacht heeft voor mij een kabeltje gemaakt met een schakelaar en zekering om daarmee het brandstofrelais te overbruggen. Maar ook deze schakelaar wordt warm.
En zo rijd ik nu.....
Ik weet niet of er een verband bestaat tussen het relais en de koeling, maar ook het zekering/relais-compartiment wordt heet door de hete motor.
Maar ik zou graag van iemand horen wat ik nog meer kan doen om de motor weer op normale temperatuur te krijgen.