Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Motor wordt heet

Motor wordt heet

Motor wordt heet

- Ingediend door Jes , op 3 okt 2020 - 7 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Mijn 740 GLE (automaat) uit 1987 wordt sinds een paar maanden veel te heet als ik zo'n 40 km op de snelweg heb gereden. Bij korte afstanden geen probleem.
Nu kan ik niet harder dan 80-90 km/u rijden en moet ook de verwarming aanzetten om extra te koelen.
Een paar jaar geleden heb ik al eens bij hetzelfde probleem de koppeling van de ventilator vervangen, het is een tijd goed gegaan maar nu ook de waterpomp en thermostaat vervangen.
Cooling System Flush toegevoegd aan de koelvloeistof heeft geen effect gehad. Radiateur doorgespoeld (loopt goed door) en ook de motor via de aftapplug. Loopt langzamer want dat is maar een kleine opening.
Maar nog steeds is het probleem niet verholpen.
Bovendien wordt het brandstofrelais te heet. Dit heeft enkele keren ertoe geleid dat ik op de snelweg kwam stil te staan. Of ook dat ik na een stop niet kan starten en moet wachten tot het relais afgekoeld is.
De wegenwacht heeft voor mij een kabeltje gemaakt met een schakelaar en zekering om daarmee het brandstofrelais te overbruggen. Maar ook deze schakelaar wordt warm.
En zo rijd ik nu.....
Ik weet niet of er een verband bestaat tussen het relais en de koeling, maar ook het zekering/relais-compartiment wordt heet door de hete motor.
Maar ik zou graag van iemand horen wat ik nog meer kan doen om de motor weer op normale temperatuur te krijgen.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 4 gebruikers online.

  • 1up
  • Kogelman
  • GerardP
  • whitehorse
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.