In mijn 965 wordt nauwelijks warme lucht bij de voetenbak aangevoerd!
In mijn 965 wordt nauwelijks warme lucht bij de voetenbak aangevoerd!
Maar ook wanneer het prettig zou zijn om juist dáár koele(re) lucht binnen te krijgen, gebeurt er in de voetenbak aan de passagierskant weinig. Of eigenlijk gezegd: aan de passagierskant wordt maar een heel bescheiden hoeveelheid lucht aangevoerd, ook met de ventilator op 4.
Heb op "onze site" al heel veel gelezen over de ACC zoals die onder anderen in 965 typen is voorzien.
Oplossingen vergen soms rigoureuze ingrepen en in elk geval soms letterlijk op je kop erin duiken.
Op aanwijzingen van Piet 22 zijn de beide terugslag klepjes, die voor het schutbord, vervangen.
Omdat de aanvoer van een pittige hoeveelheid lucht, nog steeds uitbleef, meende ik dat de HELE ACC nog steeds kuren heeft.
Totdat ik afgelopen zondag, aan de hand genomen door een Volvo liefhebber op FB, uit Melbourne, het e.e.a. kon checken.
Wat werd ik wijzer.
Ook na het monteren van de nieuwe retour/vacuüm klepjes gebruikte ik de ACC de hele winter handmatig. In de verwachting dat de stand "op de voeten" een positief resultaat zou opleveren.
Het was uit te houden, maar tevreden was ik dus almaar niet.
Na zondag enkele testen uitgevoerd te hebben en een luisterend oor bij de kleppenkast (heet dat zo?) achter het dashboard, was de conclusie dat er wel zeker het e.e.a., goed werkt, eigenlijk inclusief de stand "Auto".
Ook de klep in de stand "Recirculatie", bewoog, zij het traag. Dat zou vuil kunnen zijn, maar dat even terzijde!?
Maar nog steeds een matige stroom van toegevoerde lucht in de voetenruimte bij de passagierskant.
En dus zou ik dolgraag willen weten of kan er een blokkade zitten in die luchtstroom?
Heb iets gelezen over een leiding blokkeren in de bediening van juist die en nog een andere klep. In de veelheid van wat er te lezen was, kan ik dat niet meer terugvinden.
Groet van Hans Visser met zijn paarse baksteen.