Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/LMM kapot? Opgelost; omschakelrelais+voorschakelweerstand

LMM kapot? Opgelost; omschakelrelais+voorschakelweerstand

LMM kapot? Opgelost; omschakelrelais+voorschakelweerstand

- Ingediend door 1up
Lid
, op 3 jun 2020
- 60 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Momenteel zit ik met het probleem dat de b230fk van de 940 in de middag voor geen meter wil lopen. Denk hierbij aan stationair wat net iets boven uitslaan van de motor ligt, vermogen niet constant dan is het er en dan weer niet dit alles is tijdens het rijden op benzine, als die overschakelt naar LPG loopt die nog steeds niet echt lekker stationair maar het vermogen is er wel veel constanter, voel zo af en toe wel is een hikje maar het vermogen valt niet compleet weg zoals wel bij benzine is. En dit alles doet zich eigenlijk alleen in de middag voor als het warm is, in de ochtend heb ik eigenlijk zo goed als nergens last van.

Dus eens onder de motorkap gedoken en wat testjes gedaan.
-omschakelrelais getest doormiddel van los trekken benzine injectoren maar geeft geen verandering.
-bougie kabels los getrokken, geven stuk voor stuk hetzelfde beeld en dus de motor gaat bij allemaal even slecht lopen.
-gezocht naar vacuüm lekkage doormiddel van remmen reiniger
-LMM los getrokken en daarvan ging die in een keer van +/-300 toeren naar +/-1000 toeren maar wel mooi constant en dit voor een minuut ofzo daarna ging die wel weer slechter lopen maar niet zo slecht als met de LMM aangekoppeld.

Die laatste test gaf natuurlijk een lambda fout dus zekering 1 eruit getrokken even gewacht en terug gestoken. En dan toch uit nieuwsgierigheid weer ff starten en kijken of die nu wel goed loopt. En ja hoor de motor loopt weer perfect (misschien iets wat hoog in toeren maar dat terzijde) maar dit zal denk ik niet al te lang duren totdat de ECU weer ingeleerd is.

Dus nu is mijn verdenking dat de LMM de geest geeft bij warm weer. Zou dit een logische conclusie kunnen zijn na bovenstaande bevindingen of sla ik nu de plank volledig mis?

Even wat info over de wagen; Volvo 945 uit 1997, B230fk met LPG, LPG chips van BTI, wasted spark ontsteking van BTI, turbodruk op 0,7bar.

Hopelijk kunnen jullie me helpen met dit zeer vervelende kwaaltje waar ik niet te lang mee wil rond rijden.

Groet, Yannic

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.