Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Limited slip differentieel, trilling, en hoort deze zo te werken?

Limited slip differentieel, trilling, en hoort deze zo te werken?

Limited slip differentieel, trilling, en hoort deze zo te werken?

- Ingediend door Wouter1973 , op 10 feb 2021 - 16 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Mijn '97-er 945 Sports Edition is fabieksaf voorzien van een LSD differentieel. De huidige weersomstandigheden zijn natuurlijk perfect om eens uit te proberen hoe dat werkt. Dat het werkt, merk je vrij duidelijk als één achterwiel op aangevroren sneeuw/ijs staat en het andere achterwiel op een min of meer droge weg. De werking is alleen minder subtiel dan ik had verwacht: als het achterwiel op ijs slipt komt met een soort klonk de sper / antislip mechanisme in werking en schiet je met een schok vooruit. Natuurlijk niet plankgas geprobeerd, maar niettemin vond ik de ervaring vrij onsubtiel.
Verder is het voorgekomen dat ik, na het uitproberen zoals hiervoor beschreven, rustig wegrijd op een min of meer droge weg en de blokkering nog even op het differentieel lijkt te zitten. Ik dacht heel even dat ik met een volledig lekke band reed, zo voelde en klonk het. Na even gas was alles weer normaal.
Op een besneeuwde parkeerplaats ook, puur ten behoeve van het testen natuurlijk, nog een rondje subtiel gedrift. Niks spectaculairs, geen hoge snelheid, maar wel gevoeld hoe dat differentieel reageert, en dan hoor of voel ik geen gekke, bonkige, schokkerige dingen.
Als ik zo het bovenstaande beschrijf, is dat dan normaal voor dit type differentieel? Dus in werking met een klonk en schok, en 'uit werking' ook op een minder subtiele manier?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • MrKn7ght
  • mjarmuszewski
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.