Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Klein leed

Klein leed

Klein leed

- Ingediend door martijn_940 , op 6 sep 2021 - 11 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Met de uitdagingen die ik met regelmaat op ons forum voorbij zie komen valt mijn uitdaging in de categorie klein leed. Maar klein leed is ook leed dus daarom leg ik mijn uitdaging toch voor aan het forum.

Nu de ochtenden weer wat frisser en, vanwege de condens, ook wat vochtiger worden blijkt dat onze zweedse tank meer van de ochtend dan van de middag houdt.
Tijdens een frisse en vochtige ochtend hangt het koude B200F blok direct lekker aan het gas. De motor pakt heel mooi op en voelt heel krachtig in het gebied tussen 2.000 en 3.000 toeren.
In de middag, wanneer het warmer en droger is, is dat een iets ander verhaal. De koude motor heeft er dan merkbaar minder zin in. Pakt net ff wat minder lekker op met af en toe een hikje en voelt in het gebied tussen 2.000 en 3.000 toeren rommelig aan. De vermogensopbouw voelt dan ook niet mooi lineair aan.
Wanneer de motor warm is wordt het wel beter.

Op zich kan ik het verschil in gedrag verklaren want koude en vochtige lucht bevat meer zuurstof dan warme en droge lucht. Wat ik vreemd vindt is dat het verschil bij koude motor zo merkbaar is. Bij koude motor zou ik eerder verwachten dat deze het bij een hogere buitentemperatuur beter doet.

Qua onderhoud is de auto helemaal bij de tijd, dus daar kan het bijna niet aan liggen. Het enige dat ik nog (preventief) wil vervangen zijn de o-ringen van de injectors omdat ik me voor kan stellen dat daar het beste wel vanaf is na 27 jaar.

Met onze 740 met B230F motor hadden we destijds ook wat onvrede over het niet soepel oppakken. Dit lag toen aan de standaard ontstekingscurve die aan de agressieve kant was. Dit heeft Martijn Bijlsma er toen uitgeprogrammeerd.

Zoals altijd sta ik open voor suggesties.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.