Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Inhouden B230K met Weber

Inhouden B230K met Weber

Inhouden B230K met Weber

- Ingediend door Clapton , op 26 mei 2018 - 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo 700 fanaten,
ik ben in het bezit van een handgeschakelde 86'er 740GL met B230K motor en zit al lange tijd met een vervelende storing. De motor is voorzien van een Weber tweetraps vervangingscarburateur met handchoke. Alle originele aanverwante Pierburg onderdelen zijn verwijderd. De auto start eigenlijk altijd goed en rijdt de eerste paar honderd meter prima. Daarna begint de auto de laatste tijd erg in te houden en stotteren. De motor is vanaf dat moment eigenlijk alleen draaiende te houden door de choke helemaal open te houden (rijk mengsel). Met een constante snelheid sputtert de motor. In sommige gevallen leidt het intrappen van de koppeling dan ook tot dat de motor uitvalt. Het frappante is dat wanneer ik het gaspedaal ver indruk (en de tweede trap van de Weber open gaat) de auto wel zeer goed optrekt, goed loopt en snelheid maakt.

Het probleem heeft zich vorige zomer ook voorgedaan. Destijds is door de bougiekabels te vervangen het probleem (tijdelijk) opgelost en heb ik geruime tijd probleemloos kunnen rijden. Na ongeveer 2000km kwam de storing weer terug. De auto toen in de winterstalling gezet. Sinds dit voorjaar geprobeerd de auto weer goed lopend te krijgen. Deze week heb ik zowel de verdeler, rotor en bobine vervangen, maar het probleem blijft zich voordoen.

De auto is dus voorzien van een B230K met vrij nieuwe Weber carburateur. De toevoer van benzine lijkt mij niet het probleem (deze uitvoering heeft een mechanische brandstofpomp) Het filter vlak voor de carbu is nieuw.

Omdat ik zowel bobine, verdeler, rotor en bougiekabels heb vervangen verdenk ik op dit moment de Hall-sensor. Het is echter gek dat de auto stationair en met een rijk mengsel blijft lopen en dat de storing optreed na een paar honderd meter onder last. Of kan een Hall-sensor het ook 'deels' blijven doen? Daarnaast lees ik hier op het forum wel verhalen over de kabelboom. Ook zit er volgens mij nog een zogenaamde 'vonkversterker' achter het handschoenkastje. Kan deze ook de veroorzaker zijn?

Graag hoor ik jullie tips, ervaringen en advies!

Groeten Rick

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 5 gebruikers online.

  • Godspeed
  • mbroeren
  • 1up
  • jpost
  • Mathy
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.