Hoe Blok vervangen 940 BF230FK (en wat meevervangen)
Hoe Blok vervangen 940 BF230FK (en wat meevervangen)
Hallo 940 rijders.
Achtergrond informatie:
Ik heb en 940 bj1998 die bijna 5 ton had gelopen en een gereviseerde kop gekocht. De auto had al wat koel problemen. Dacht dat dit wel op te lossen was maar op de terug rit (200km) (zonder dat de auto aangaf erg warm te zijn) kreeg ik voelbaar een warmloper.
Toen ik erna de pijlstok van de olie haalde komt hier gewoon druk uit naar buiten en de olie is grijs. Weet uit ervaring dat er erg veel tijd gaat zitten uit het blok uit elkaar halen. Dus de dag erna maar meteen een ander blok gehaald B230FK met 3 ton op benzine.
Deze wil ik er spoedig in gaan bouwen.
Mijn vragen.
"Blok met bak eruit takelen of alleen de blok loshalen en bak laten zitten"?
Mijn vervangende blok is zonder bak en koppeling.
"Wat kan ik het best mee vervangen"? (nu het blok er toch uit is)
Was van plan:
Nokkesas keerring, krukaskeerring, keerring aan de kant koppeling.
Waterpomp (met pakking)
D-riem.
Kleppendeksel pakking (meteen kleppen stellen)
Olie filter
Koppeling zelf compleet (weet niet zeker of dit nodig is)
"Waar moet specifiek ik opletten bij het vervangen van het blok."
dingetjes die wijs zijn om wel of niet te doen.
Ik hoor het graag.
Hoop dat ik hem snel kan gaan gebruiken.