Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Help! Witte rook uit de vents/kvs probleem - OPGELOST

Help! Witte rook uit de vents/kvs probleem - OPGELOST

Help! Witte rook uit de vents/kvs probleem - OPGELOST

- Ingediend door newvolvo , op 29 sep 2017 - 37 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Beste medeforumleden,

Sinds een tijdje verdwijnt er koelvloeistof uit het reservoir. Ik heb dit aan een gescheurd turbinehuis gelinkt, omdat er soms op de snelweg bij volgas in z'n 5 een witte rookwalm uit de uitlaat komt. Het betreft de originele turbo die er al 4 ton op zit. Tijd voor vervanging.

Na vandaag bij een turboboer langs te zijn geweest om over een 15G + poorten te praten, trok ik hem bijna thuis even in de tweede versnelling open. Rond de 5000 toeren kwam er witte rook uit de ventilator vents. Eenmaal thuisgekomen heeft dit nog 10 minuten aangehouden. Het kvs-reservoir was helemaal leeg. 150km geleden bijgevuld. Bij de ventilator op de hoogste stand, spuugde de central vents "water" en hoorde ik het binnenin borrelen. Ik gok zo dat dit mijn kvs (verdamping) is.

Wie o wie helpt mij uit de brand en kan mij vertellen waar de kvs in mijn ventilatorkanalen lekt? Of wie heeft een gelijkwaardig probleem gehad?

Koppakking is 150.000km geleden vervangen + kop gevlakt, dus ik durf bijna te gokken dat het kvs verlies niet vandaar komt.

Betreft een 944 2.3 LPT uit 1996 op benzine. Heeft nu 4 ton gelopen. ECU + EZK chips, MBC op 0,9 en aangepast luchtfilterhuis.

Alvast bedankt allen!

Ps: bijgevoegd een foto van een koude start. Er lekt kvs (denk ik) en uitlaatgassen uit de aansluiting tussen het uitlaatspruitstuk en de turbineinlaat. Ik hoop dat de foto goed geupload is, want dit is de eerste keer dat ik het op deze manier doe.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.