Help! Witte rook uit de vents/kvs probleem - OPGELOST
Help! Witte rook uit de vents/kvs probleem - OPGELOST
Beste medeforumleden,
Sinds een tijdje verdwijnt er koelvloeistof uit het reservoir. Ik heb dit aan een gescheurd turbinehuis gelinkt, omdat er soms op de snelweg bij volgas in z'n 5 een witte rookwalm uit de uitlaat komt. Het betreft de originele turbo die er al 4 ton op zit. Tijd voor vervanging.
Na vandaag bij een turboboer langs te zijn geweest om over een 15G + poorten te praten, trok ik hem bijna thuis even in de tweede versnelling open. Rond de 5000 toeren kwam er witte rook uit de ventilator vents. Eenmaal thuisgekomen heeft dit nog 10 minuten aangehouden. Het kvs-reservoir was helemaal leeg. 150km geleden bijgevuld. Bij de ventilator op de hoogste stand, spuugde de central vents "water" en hoorde ik het binnenin borrelen. Ik gok zo dat dit mijn kvs (verdamping) is.
Wie o wie helpt mij uit de brand en kan mij vertellen waar de kvs in mijn ventilatorkanalen lekt? Of wie heeft een gelijkwaardig probleem gehad?
Koppakking is 150.000km geleden vervangen + kop gevlakt, dus ik durf bijna te gokken dat het kvs verlies niet vandaar komt.
Betreft een 944 2.3 LPT uit 1996 op benzine. Heeft nu 4 ton gelopen. ECU + EZK chips, MBC op 0,9 en aangepast luchtfilterhuis.
Alvast bedankt allen!
Ps: bijgevoegd een foto van een koude start. Er lekt kvs (denk ik) en uitlaatgassen uit de aansluiting tussen het uitlaatspruitstuk en de turbineinlaat. Ik hoop dat de foto goed geupload is, want dit is de eerste keer dat ik het op deze manier doe.