Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Help: aircopomp schakelt in uit om de 1-2 seconden (filmpje toegevoegd 7nov)

Help: aircopomp schakelt in uit om de 1-2 seconden (filmpje toegevoegd 7nov)

Help: aircopomp schakelt in uit om de 1-2 seconden (filmpje toegevoegd 7nov)

- Ingediend door VolvootjeV90 , op 27 jun 2018 - 11 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Had aircoprobleem 3 jaar geleden. Airco sprong spontaan uit, vooral bij hogere buiten en bedrijfstemperaturen. Leeghalen en opnieuw vullen paar keer gedaan maar maakte niet uit. Airco sloeg aan maar ging uiteindelijk uit en deed het niet meer. Schakelaar op ecc uitzetten en weer aan maakte dat ie het soms weer even deed. Bovenste druk sensor en onderste druksensor vervangen. Airco weer leeg en vullen, maar probleem bleef.
Uiteindelijk na googlen en youtube aan de magneetkoppeling gedacht met een te grote afstand die groter wordt na opwarmen. Airco Pomp nu 2 jaar geleden vervangen en airco heeft bijna 2 jaar perfect gefunctioneerd en euvel was daarmee opgelost.

Echter, na een controle beurt, reinigen, leeghalen en laten vullen in maart 2018 deed het volgende probleem zich ineens voor (hiervoor dus niet, verdenk zeker een relatie met die airco beurt maar weet niet welke):
continue om de 1-2 seconden in uit schakelen van de pomp. Om gek van te worden, want de motor krijgt bij dat in uitschakelen iedere keer een schokje minder meer vermogen door dat inschakelen van de pomp. Het was gewoonweg niet meer fijn rijden in de V90. Het in uitschakelen om de paar seconden houdt soms ook op en lijkt dan naar de normale langdurige uit aan schakeltijd te springen.

We dachten natuurlijk weer aan defecte pomp (kan gebeuren) dus deze maar weer vervangen (plaatjes stellen was niet mogelijk op deze pomp). Natuurlijk weer leeghalen en vullen van systeem.

Helaas dat mocht allemaal niet baten, en dus ook maar de Filter/droger vervangen. En weer leeghalen en vullen systeem. Dat leek even het euvel te zijn want bij testen deed het euvel zich niet meer voor. Maar toen ik de auto meekreeg als zijnde in orde, deed het probleem zich toch weer voor merkte ik onder t rijden. Gestopt en inderdaad, magneetkoppeling schakelde weer om de 1-2 seconden in en uit. Vlug een filmpje van gemaakt als bewijs. Verdikke, dus weer niet opgelost. Heb die dag nog vaker getest door motor te starten en laten draaien in de warmte. Geen probleem, pomp bleef aangeschakelt op een normale manier en airco functioneerde prima. Ook savonds met naar huis rijden geen probleem. Het lijkt dus een intermetterend probleem te zijn, maar krijg de vinger er niet achter wat dat probleem dan is. Als het zich voordoet dan is de frequentie van het in en uitschakelen van de pomp heel constant. Een los/vast contact of slechte printsolderimgen lijken dan af te vallen.

Vandaag (27-6) Interieur/cabine temp sensor in de cabineverlichtingbehuizing bekeken en deze zat onder het stof, dus schoongespoten met spuitbusje contactspray. Airco rageerde direct toen ik inspuitte door in luchtcirculatie stand te springen. Sensor doet in ieder geval wat ;-). Verwacht niet dat dit uit haalt, maar one never know.

Kan het misschien te maken hebben dat de druk in het systeem zodanig varieert boven of onder een bepaalde (sensor) grens door bv lekke condensator en of verdamper dat daardoor dit effect van continue in uitschakelen pomp ontstaat?

Herkent iemand dit symptoom bij een v90/965 uit jan 1997 en heb je nog tips / ideeen om naar te kijken?

Bedankt, Pierre

Ps heb forum doorzocht hierover maar nog geen aha moment gehad.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Wytze
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.