Gaskleppositieschakelaar en stationair
Gaskleppositieschakelaar en stationair
Het viel me dus op dat mijn auto best een hoog stationair toerental heeft.
Bij warme motor in D zo'n 950, maar in P of N meer in de buurt van de 1400.
Lijkt me vrij hoog.
Blijkt dat de gaskleppositieschakelaar niet 'klikt' bij verdraaien van de gasrol. Ik zou dus zeggen dat dat stapje 1 is.
Nu is dat ding van de zomer vervangen door de garage waar ie toen voor een onderhouds-inhaalslag was.
Ik meen me te herinneren dat de monteur toen zei dat de schakelaar een variabele weerstand hoort te hebben... maar als ik nu teruglees lijkt dat helemaal niet zo te zijn.
Ik vraag me dus af of er geen verkeerde schakelaar in zit, of dat ie 'gewoon' niet goed is afgesteld.
Vraagje dus: wat is het juiste typenummer van dat ding?
En: als ik die schakelaar wil afstellen moet ik, als ik het goed begrijp, de schroefjes iets lossen en de sensor eerst met de klok mee en dan tegen de klok in draaien totdat ie klikt. Maar als ik de schroefjes los heeft ie maar weinig draairuimte, hoe werkt dat?