Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/een vraag over de automaat

een vraag over de automaat

een vraag over de automaat

- Ingediend door tommie62 , op 21 jan 2015 - 17 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Volvisten Verenigd,

Sinds oktober vorig jaar ben ik in bezit van een '92 965.
Bij de aanschaf merkte ik dat de bak niet goed schakelde. De garage heeft er veel tijd en inspanning in geleverd maar lampjes bleven maar knipperen, als ook de grote oranje pijl op het dash. Uiteindelijk via ons forum bij een lid een 'nieuwe' bak opgehaald en eronder gehangen.
De bak schakelt goed, behoorlijk gladjes maar er vallen mij een paar dingen op.
Op voorhand zeg ik dat dit geenszins de bedoeling is om de vorige eigenaar van deze bak nu onheus te bejegenen!!
Als de bak niet goed zou zijn volstaat een belletje met hem. Zoveel is al duidelijk, gewoon een goeie gast. Laat dat duidelijk zijn..

Bij het wegrijden schakelt de bak snel op. Daarna, bij rustig versnellen, blijft het toerental zo op en rond de 2000. Overschakelen gebeurt niet. Beetje meer gas en bij ergens 2300 / 2500 wil hij overschakelen.
Rustig door met versnellen en weer blijft het toerental zo op en rond de 2 , 2,5 duizend. Het lijkt dan wel een variomatic....
Rijd ik zo'n 80/km dan zakt het toerental naar ca. 1500. ( de koppelomvormer?) Zodra ik versnel loopt het toerental vanaf daar weer rustig op. Echter, rijd ik 80 en laat de voet iets liften, ( ik denk, ik rij zuinig..) dan merk ik direct dat de bak weer terugschakelt. Komt weer op en rond de 2000 uit. ( koppelomvormer er weer af?)
Bij 95km/u draait de motor weer 2000 toeren. Dat vind ik, voor een 3 liter 6 cylinder, wel wat veel. Bij 110 draait de motor al 2500 toeren.
Ik heb geen ervaring met andere 960's. Weet ook niet of bovenstaand normaal is..

Wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen/geruststellen?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • jpost
  • Ton
  • Godspeed
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.