Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/ECC inbouwen: welke ECU heb ik nodig?

ECC inbouwen: welke ECU heb ik nodig?

ECC inbouwen: welke ECU heb ik nodig?

- Ingediend door 343GLS
Lid
, op 10 apr 2020
- 10 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Beste mede-verenigingsleden,

Mijn 940 Turbo sedan uit 1990 bevalt me goed, maar het gebrek aan airco vind ik met onze 'nieuwe zomers' zo vervelend dat ik besloten heb om ECC in te bouwen. Met dank aan de bekende adressen heb ik inmiddels een vrijwel compleet systeem van een latere 940 (1996/1997, zoiets) op de kop kunnen tikken. Ik zit nog met twee vragen:
- Voor zover ik weet was ECC in 1990 nog niet leverbaar. Moet ik een andere ECU monteren, en welke zou dat dan moeten zijn? Ik kan me goed voorstellen dat mijn huidige ECU niet geschikt is.
- In hoeverre is de kabelboom voorbereid op een ECC-systeem? Is het verstandig om een donor-kabelboom erbij te kopen? En is het interieur voorzien van een aparte kabelboom die ik kan uitwisselen voor een ander exemplaar, of is dit één geheel met bijv. de motorkabelboom?

Verder wil ik hoe dan ook de viscofan behouden, dat geluid wil ik voor geen goud missen. Ik wil het daarom zoals origineel bedoeld installeren; met een aparte elektrische koelventilator voor de aircocondensor, zoals de 760's ook hebben. Mocht dat nog gevolgen hebben voor het wel/niet vervangen van de ECU, hoor ik dat graag.

Ik ben me ervan bewust dat dit een flinke operatie wordt. Maar de auto is het waard en als ik het wil doen, moet het nu: het interieur moet er toch uit vanwege de inbouw van een volledig beige interieur. Dus als jullie verder nog aandachtspunten hebben, houd ik me aanbevolen.

Alvast dank en ook alvast fijne Pasen gewenst.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.