Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Drama met B230FK(opgelost zie reactie's)

Drama met B230FK(opgelost zie reactie's)

Drama met B230FK(opgelost zie reactie's)

- Ingediend door TGTF , op 8 okt 2018 - 28 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Techneuten,

In een ander draadje met de upgrade naar 984 heb ik al het een en ander gezegd maar dacht laat ik zelf maar iets opstarten.

Zoals de titel zegt drama met de B230FK en wie het weet mag het mij zeggen.
Eerst even wat basic informatie over de auto:
95 er 940 met B230FK met HPT actuator(dus 0,65 bar afgelopen zaterdag avond de druk nog gemeten er was namelijk gezegd dat hij op 0,8 stond ) en M90-L2 dus een handbak, geen airco wel EGR benzine en Vialle LPI G3

Wat is er aan de hand:
Ik kwam eind juni van mijn werk in Joure thuis op vrijdag middag, de avond lekker thuis geweest en de zaterdag zouden we met de kids op pad(wat alle vrouwen leuk vinden namelijk shoppen)
Echter toen wilde hij met moeite aanslaan op benzine en met handen en voeten heb ik hem op benzine draaiend weten te houden tot het moment van overschakelen op G3 want dan loopt het blok namelijk weer als een zonnetje,
de tijd ging voorbij en hij ging steeds beroerder loper op benzine, en heel veel dingen zelf al na gekeken en gewisseld.
tot een goeie week terug ik bij Gerben in Gorredijk ben geweest om verder naar de oorzaak te zoeken, na ook weer veel dingen na gekeken te hebben en gewisseld zat er eigenlijk nog maar 1 ding op en dat was de ECU bij mij zat er een 0 280 000 962 op en Gerben had alleen een 0 280 000 951 liggen maar goed toch proberen en warempel hij starten in 1 keer en liep gelijk strak op 4 cilinders,
Dus de logische gedachten is dan dat je ECU naar de knoppen is, dus ik ben op zoek gegaan naar een 962 ECU en gevonden en er op gezet maar helaas dat was een teleurstelling want de motor weigerde aan te slaan.
Ik heb zelfs bij degene waar ik de 962 ECU gevonden had geprobeerd en op de auto waar die van hem uit kwam die sloeg gelijk aan en liep als een zonnetje en druk hem er bij de mijne in en hij verrekte het gewoon.

Toen kwam daar de sleuteldag aan in Langezwaag waar ik op de bonnefooi heen ben gegaan en mijn drama eens heb voorgelegd aan Katrinus,
Deze noemde gelijk de standaard dingen op maar die waren allemaal al uitgewisseld,
Toen zijn we verder gaan kijken en hebben we de brandstof druk gemeten welke volgens Katrinus gewoon netjes en goed was dus daar lag het niet aan,
Maar het vreemde blijft dus wel dat mijn B230FK wel loopt op een ECU van een B230F uit een 740 met U9 en een ECU 0 280 000 549 maar dan draait hij wel maar zodra je gas geeft slaat hij uit maar op verder geen enkel andere ECU die je er in drukt doet hij het.

Dus hebben we de auto met de 951 ECU aan de CO meter gehangen want we waren nog even bang dat de Lambda sonde kapot zou zijn maar niets is minder waar want die regelt zowel stationair als op
+/- 2500 toeren netjes bij en loopt hij stationair eigenlijk te rijk en op die 2500 net iets te arm en dat kan wel kloppen want hij heeft niet het vermogen wat hoort.
Op LPG loopt hij onder de 3000 toeren iets instabiel en houd heel lichtjes in maar boven de 3000 dan is het een kanon.

we hebben de gas installatie ook al helemaal lam gelegd om te controleren of hij niet op 2 brandstoffen loopt wat dus niet het geval is.

Dus degene die weet waarom hij op een gewone F ecu wel loopt en niet op een FK ecu mag het mij vertellen want zowel Katrinus, Gerben, en nog wel meer weten het niet meer maar het begint wel vervelend te worden,
En echt alles is al uitgewisseld geweest.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.