Complex verhaal
Complex verhaal
Betreft Volvo 760 uit 1989. Toerental valt weg naar nul en auto slaat af. Krijg hem daarna niet gestart en als "leek" doe ik de motorkap open en zie links onder koelvloeistof reservoir een stroomkabel waarvan de bescherming van is gescheurd. Tevens zie ik koelvloeistof liggen op de balk onder het reservoir. Na dit droog te hebben gemaakt start de auto weer.
Afspraak gemaakt bij de garage voor dit euvel en ook voor een apk keuring en beurt.
Helaas waren de remmen niet goed dus geen goedkeuring apk. Daar ik de auto nodig had dit weekend heb ik de auto weer opgehaald.
Ik ga naar de AH voor boodschappen, niks aan de hand. Ik rijd naar huis en bij verkeerslicht moest ik stoppen. Auto draait stationair. Toerental gaat naar 1500 en daarna naar nul en autoradio gaat uit. De motor blijft wel draaien. Gelukkig kon nog heel zachtjes naar huis rijden maar 300 meter ervoor slaat hij af. Er kwam een geweldige stank de auto binnen van verbrand rubber ofzo. De auto naar huis geduwd. Thuis weer geprobeerd om te starten. Dood. Radio springt op "code". Dus accu leeg. Bij het proberen starten hoor ik wel geluiden onder de motorkap, klikken van iets maar starten ho maar.
Vorige keer heb ik al meegemaakt dat de auto niet startte en toen is de spanningsregelaar vervangen. Dit was 2 maanden geleden. Tevens is mij opgevallen dat de auto zeer snel warm wordt. Na 2 km moet je de verwarming al lager zetten. Was vroeger nooit? Heeft iemand een idee?