Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Besturing/ stuurbekrachtiging 960-I

Besturing/ stuurbekrachtiging 960-I

Besturing/ stuurbekrachtiging 960-I

- Ingediend door volvorien
Lid
, op 1 sep 2018
- 8 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Iemand hier een idee?
Volvo 960-I. Tijd geleden een soort kreunend geluid en trilling bij sturen. Eerste diagnose: multiriem spannen. Bleek vervolgens versleten spanrol te zijn. Vervangen en probleem toen verholpen. Niet lang daarna zelfde euvel. Diagnose: stuurpomp kaduc. Door omstandigheden naar andere (m.i. zeer betrouwbare) garage gegaan. Stuurpomp vervangen, maar geen verschil. Ondertussen vastgesteld dat er iets niet goed zat bij de voor schokbrekers, waardoor die niet goed konden meedraaien. Dat vervangen (volgens mij veerpootlagers) en opgelost, echter geen verschil voor oorspronkelijk probleem. Garagist heeft Volvo deskundigen geconsulteerd. Advies: stuurhuis vervangen. Resultaat: geen verschil. Inmiddels oude stuurpomp teruggezet omdat het daar niet in zat. Volgende stap: op sloop een exact zelfde stuurpomp gehaald van eenzelfde auto i.p.v. nieuwe, die achteraf iets bleek af te wijken. Resultaat: probleem heel stuk minder, maar nog absoluut niet weg. Rijgedrag van de wagen verder ook echt bagger. Nu moest hij nog wel uitgelijnd worden, maar daar verklaart het volgens mij ook niet allemaal. Het stuur gaat helemaal niet meer terug naar de rechtuit stand. Dat was niet zo toen ik hem bij de garage bracht.
Deze pomp van de sloop maakt dus wel verschil. Het lijkt er op dat het daar dan toch iets mee te maken heeft, maar met name bij laag toerental (bijv. bij wegrijden) is het gewoon niet goed. Nog steeds het effect wat je zou verwachten bij een slappe riem. Volgens garage beduidt het dat hij niet genoeg druk opbouwt.
Suggestie van garage is nu om oude stuurhuis terug te zetten omdat dat dus ook geen verschil maakte en mogelijk de combinatie pomp/ nieuwe stuurhuis bij laag toerental niet genoeg druk maakt. En dan, als het met het oude stuurhuis het zelfde blijft, dan maar een originele Volvo stuurpomp te bestellen. Ondertussen is er ook nog een slang bij de pomp vervangen.
Om behoorlijk radeloos van te worden bij een verder zo fantastische auto.
Iemand hier ervaring met dit probleem en misschien tips, suggesties?
Ik ben zelf geen sleutelaar en heb weinig technische kennis, maar rijd al meer dan 30 jaar 700/900 en weet dus wel redelijk hoe het wel en niet hoort aan te voelen bij het sturen. Ik heb overigens wel alle waardering voor de inzet van de garage en voor het feit dat ze bereid zijn andere te raadplegen, maar helaas heeft dat nog geen resultaat opgeleverd.

Bij voorbaat dank voor tips, suggesties, denkertjes,

Rien

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.