afstellen gas/kickdownkabel
afstellen gas/kickdownkabel
De huidige afstelling van de kabel van de 940 zorgt er voor dat bij accelereren de automaat de op een na trap pas erg laat inschakelt. Waardoor je in de derde trap (als je bijv. van 50 km/u naar 90 km u doortrekt) heel lang in toeren doortrekken blijft hangen voordat deze overschakelt (4500+rpm). Als deze trap er dan in komt gaat dat met een schok en gaat hij vrijwel meteen door naar de OD.
Naast irritant geluid door te lang in hoge toerentallen rijden, kost dit ook meer brandstof dan nodig is.
Ik kan wel door het gas te liften ervoor zorgen dat de bak steeds overschakelt, maar dat is niet hoe het hoort en hoe het ooit was.
Ik heb gezocht op internet, maar kan nergens duidelijk eenhandleiding beschreven vinden hoe je dit afstelt (fabrieksafstelling) aan de kabel. Ook in Haynes lees ik wel de afstelling voor stationair, maar niet bij vol gas. Ik ben al aan het draaien en testrijden geweest, maar het is nog steeds niet bevredigend. Welke schroeven moeten losser/strakker, wat is vereiste de speling vd kabel.
Wie kan mij vertellen hoe ik de kabel zodanig instel dat deze eerder en soepeler overschakelt (rond de 3750 rpm ipv 4500 rpm) zonder heel ver doortrekt in toeren? (1998 940 automaat AW-71 B230FK)
groet,
Pascal