Dagboek update
23/01
2007
Dagboek update
Hoog tijd voor een update!
Time-wise althans. Er is niet zo heel veel vermeldenswaardigs meer gebeurd sinds zomer 2006.
Groot onderhoud is niet meer uitgevoerd. Gebrek aan tijd, geld en andere prioriteiten zullen we maar zeggen.
Stuurbekrachtiging moet ik nog steeds aanpakken. De eerste kilometer stuurt ie nog altijd onbekrachtigd.
Ben er nu wel van overtuigd dat het de pomp betreft en niet het stuurhuis.
Maar goed, ik zal eerst maar eens beginnen met verse ATF. Best kans dat dat al een boel scheelt.
Zelfde geldt voor het ondersteld. Mijn Volvo deint dat het een lieve lust is. Inmiddels ligt er wel een ander onderstel klaar, inclusief verzwaarde achterveren, yeah!
Bij Wytze heb ik ook al een complete set rubbertjes voor het onderstel voor gekocht. Als dat er allemaal straks onder zit verwacht ik toch een ietwat anders sturende en rijdende Volvo...
Ik moet alleen nog eens een dag prikken om het hele feest eronder te gaan schroeven. Ik hoop dat in februari voor elkaar te krijgen.
Ook heb ik nog een leuke onderstel tweak in gedachten. Daarover bericht ik pas als ie ook daadwerkelijk is uitgevoerd.
Maar wat is er dan wel gedaan?
Nou, hij wordt nu behoorlijk netjes schoon gehouden. En voor de winter heb ik hem weer goed in de was gezet.
Verder heb ik met behulp van Leon Doensen de centrale vergrendeling van afstandsbediening voorzien. (lees: Leon heeft alles gedaan, ik heb af en toe een schroevendraaier aangegeven). Leon, nogmaals bedankt.
En in het kader van sloppy finishing: ik moet nog steeds de bijbehorende klapsleutels op de afstandsbediening peuteren.
Zeer trots ben ik op de montage van mijn Genua stuur!! Kreeg er ook veel leuke reacties op tijdens de sleuteldag bij Carlo Schmidt.
De armsteun met bekerhouder had wat meer voeten in de aarde. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik die nu aan het scharnier vast schroef. Maar daar kom ik nog wel uit. Ooit.
Met wat uitleg van Leon heb ik nu ook een Parrot CK3100 carkit gemonteerd. Dat is eigenlijk best simpel, als je eenmaal weet wat je moet doen. Het kabelwerk is allemaal net Lego.
Verder hoef je je alleen nog druk te maken over hoe en waar de carkit en microfoon gemonteerd moeten worden. Da's best netjes gelukt al zeg ik het zelf.
Het systeem werkt ook naar behoren. Goede geluidskwaliteit en dito ontvangst.
Oh ja, ik lees in een eerdere bijdrage dat de kabel en sensor van de buitentemperatuurmeter nog gemonteerd moesten worden. Maar die zitten er al weer máánden in. Leuke en nuttige gadget.
Nu heb ik dus nog één leeg plekje in de klokkenwinkel, rechtsboven. Als oprechte knopjes- en gadgetliefhebber moet daar natuurlijk ook nog een metertje komen!
Tijdje terug op de sloop een olietemperatuurmeter gevonden. Die zat dus rechtsboven in het dash.
Ik heb hem inmiddels al in mijn dash geschroefd. Maar het blijkt dat de olietemp meter eigenlijk links hoort. Met als gevolg dat het metertje maar half wordt verlicht. Beetje jammer. Ik zit nu te twijfelen of ik hem zo laat zitten, of dat ik die gewoon links monteer, waarbij ik dan een ander plekje moet zoeken voor de buitentemp meter.
Overigens zit alleen de olietemp meter in het dash. Hij is nog niet aangesloten. Kabelboompje heb ik wel, maar een sensor op het blok nog niet.
Goed, de lijstjes! (ik ben dol op lijstjes)
Plannen voor de komende tijd:
- nieuw onderstel
- nieuwe onderstelrubbers voor monteren
- onderstel tweak
- stuurbekrachtiging fiksen
- klapsleutels in afstandsbediening
- 220volt omvormer inbouwen (no apparant reason, gewoon omdat ik dat leuk vind)
- olietempsensor aansluiten
Wishlist:
- pullman interieur
- electrische spiegels
- electrische ramen achter
- cruise control
- meer metertjes in het dashboard
- deuk uit deur/andere deur rechtsvoor
- deuk uit kokerbalk
Disclaimer:
Aan bovenstaande lijstjes kunnen geen rechten worden ontleend. De toekomst zal leren wat er ook daadwerkelijk van terecht is gekomen.