Service, zoals je hem maar zelden meemaakt.
Service, zoals je hem maar zelden meemaakt.
Hallo Volvisti
Zoals de meesten hier onderhand wel weten, kom ik geregeld in Aken, Duitsland bij de Volvo dealer. Nu is het dealerschap sinds kort overgegaan op een andere firma. Ook in Aken, maar helaas aan de andere kant van de stad. Een aantal mensen van de oude dealer zijn overgenomen door de nieuwe dealer. Zo ook de magazijnman.
Als we niet zeker zijn, wat ie moet bestellen, besteld ie ook al eens iets meer. Wat ik dan niet nodig heb, hoef ik dan niet te nemen.
Vorige week was het weer eens zo laat. Ik was bij de dealer, had pinnetjes voor in de deur besteld en een adaptorkabel voor de radio (ISO naar Volvo). Hij had meerdere kabels besteld. Een van de kabels was van het type dat ik moest hebben, maar niet alle pinnen waren aangesloten. Om wat extra pinnetjes te hebben, heb ik een extra stekker meegenomen. Vanwege het nieuwe computersysteem (vroeger had deze dealer alleen het Ford dealerschap, nu doen ze er ook Volvo bij) en de complexiteit daarvan, rekende hij een van de kabels voor de goedkopere prijs van een van de anderen. Da's mooi meegenomen zou je zeggen. Maar het mooiste moest nog komen. Vroeger rekende de magazijnman altijd zelf af. Maar bij de nieuwe dealer maakt hij nog wel de rekening, maar betalen vindt plaats aan de centrale balie. Het was behoorlijk warm en misschien was dat wel de reden waarom zowel m'n giropas als m'n ANWB-credit card het niet deden. Met die giropas had ik al eerder ook bij deze (nieuwe) dealer betaald. Dus dan maar "cash" betalen. Wat blijkt, ik kom 2 euro te kort. "Die betaal ik wel zo lang, betaal me de volgende keer maar terug", zegt de magazijnman daarop. Waarop hij naar achter loopt, en even later met een munt van twee euro terug komt en die aan de dame achter de balie geeft.
Groetjes
Mathy (die voorlopig nog niet op het idee komt, om van dealer te veranderen)