volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
beste volvo vrienden,heb goede raad nodig,heb eerder een forumdiscussie gestart,dit ging over onstabiel stationair toerental dit is inmiddels opgelost,was een slecht gemonteerde inlaat pakking,maar ik heb inmiddels twee nieuwe probleempjes,auto is naar de apk keuring geweest en er zijn twee probleempjes te voorschijn gekomen.het eerste probleem zijn versleten slechte achterwiel lagers,ik zou deze zelf willen vervangen,eerste vraag is,is dit zelf doen,goed te doen,ben wel redelijk handig,ik begrijp uit sommige berichten dat de achterwiel lagers er uit en erin geperst moeten worden weet niet of dit bij een volvo 944
zo is maar bij een 240 en een 740 moeten ze wel geperst worden,heb wel de mogelijkheid om een pers te gebruiken.mijn tweede probleem is een te hoge co2 waarde bij hoog toerental rond de 2500-3000 toeren
bij stationair toerental is de co2 waarde goed,naar ik begrijp kan dit ook veroorzaakt worden door valse lucht
zelf verdenk ik de catalysator,ik heb in het verleden een aantal backfires gehad en ook een waarschijnlijk te warme catalysator,was na een rit rood gloeiend,heb auto snel stil gezet,daarna geen problemen meer gehad
met de catalysator,maar weet niet of dit de oorzaak is van de te hoge co2 waarde,ik zou gaarne willen weten of ik e.a zelf kan controleren cq uitzoeken.het gaat om een volvo 944 1998.alvast dank voor het meedenken en de reacties.Mvrgrt john