Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van ron bertsch/Een grote Volvo rijdt als een limousine dus comfortabel, maar is er nog ander comfort?

Een grote Volvo rijdt als een limousine dus comfortabel, maar is er nog ander comfort?

22/05

2006

Een grote Volvo rijdt als een limousine dus comfortabel, maar is er nog ander comfort?

- Ingediend door ron bertsch , op 22 mei 2006 - Geen reacties -

Mijn straathond, ik bedoel mijn straatvolvo rijdt als een beest. Maar de wijze van comfort is statig. Ik wil hiermee zeggen er is een typisch Volvo gevoel. De oudere Volvo modellen spreken mensen aan die iets anders willen, meer dan een gewoon vervoermiddel zo is mijn mening. Oudere Volvo's hebben karakter, iets eigenzinnigs. Zeker niet trendy of modieus zoals vele andere automerken. Er is nog een ander automerk met een eigenzinnig karakter en dit merk is Citroen. Ik denk dat vele Volvo rijders vroeger ook wel bij het rijden in een Citroen het gevoel hadden dat hun auto meer was dan het vervoermiddel van A naar B. Denk aan de grote Citroen's DS, SM,CX, en XM. Voor mij is ook een C5, een auto met dat meerwaardegevoel. Ja velen zullen zeggen maar het model is niet zo spectaculair als die vier die ik eerder beschreef. Waar, maar ga eens rijden in een Citroen C5, zes cilinders 3 liter, een dikke V6 onder de motorkap en je begrijpt wat ik bedoel. In mijn eerder geschreven werkje geen straathond maar een straatvolvo meldde ik dat ik mijn C5 2 liter motor inruilde om geld te genereren voor mij liefde de Volvo 960.Ik bleef wel zitten met een Citroen Xsara zo ging mijn verhaal verder. Deze auto is voor mij niets, hier is voor mijn gevoel dus sprake van een degelijk vervoermiddel van A naar B, zonder meerwaarde gevoel. Omdat er zich geen koper meldde na adverteren op marktplaats en autoscout24 kreeg ik weer de neiging om te gaan zoeken naar een Citroen C5 maar dan een dikke drie liter zes cilinder met alles er op en er aan. En jawel ik vond een dergelijke auto, vijf jaar oud en slechts 51000 kilometer op de teller. Ik kon het niet laten en heb de Xsara ingeruild en moest wel weer wat bijbetalen maar de prijs van de vijf jaar oude C5 viel gunstig uit.

Vergelijk ik nu mijn Volvo tank 960, zes cilinder in lijn met deV6 Citroen 3 liter, dan constateer ik bij allebij een hoog gehalte aan comfort. De Volvo statig en de Citroen ook statig maar die vraagt steeds om snel en sportief rijden en af en toe de rust van "statig comfort". Weer dat meerwaarde gevoel maar anders.Moeilijk om te kiezen als er een nieuwe dag aanbreekt, Welke zal ik nemen die bijna 14 jaar oude Volvo of die jonge hond van vijf jaar die misschien nooit de 14 jaar haalt. Ja weer die vergelijking met een hond maar ja daar heb ik ook iets mee.

Ik besef het is wel een luxe twee auto's maar een troost is, ze zijn tweede hands en samen nog niet de prijs van een nieuwe middenklasse auto.

Ron Bertsch.

  • blog van ron bertsch
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.