Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/olielek en olie automaat vervangen

olielek en olie automaat vervangen

olielek en olie automaat vervangen

- Ingediend door Volvo Viking , op 28 mrt 2022 - 7 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo,

Ik ben sinds vorige zomer in bezit van een 740 GLE uit 1984 met automatische transmissie. Een ZF22 dus die de wagen aandrijft. De wagen had net 90.000km gelopen en hij staat keihard. Geen laswerken in het verleden en ook geen te voorzien. De wagen stond in een verwarmde garage onder de woning. Een zaligheid om in te rijden.

Hij had wel wat achterstallig onderhoud en het schuifdak zat geblokkeerd. Onderhoud is intussen up to date en ook het schuifdak kreeg ik weer mooi zoals het hoort.
Nu heb ik gemerkt dat er olie lekt tussen motor en versnellingsbak. Ik vermoed dus de achterste krukaskeerring??
En ook zou de olie van de automaat vervangen moeten worden. Hij schakelt perfect, maar ik las dat dat toch om de zoveel tijd dient te gebeuren.

Ik heb met geen van beide ervaring, dus alle tips welkom.
Ik zag op een youtube filmpje dat je eerst de olie in de bak zelf dient te legen en eenzelfde hoeveelheid er opnieuw ingieten. Daarna een slang koppelen aan de oliekoeler naast de radiator, en dan de motor starten. En terwijl de pomp de oude olie eruit pompt, giet je nieuwe olie erop. Indien nodig af en toe de motor uitzetten om te voorkomen dat de bak met te weinig olie draait.
Doen jullie dat ook zo, of zijn er betere methodes?

Voor het vervangen van de krukaskeerring, moet de versnellingsbak er daarom vanonder? Zijn hier speciale vereisten, tools, weetjes?? Is dit alleen te proberen zonder ervaring? Of toch maar niet??

Benieuwd hoe jullie erover denken.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.