Nieuwe vacuumslang turbo
Nieuwe vacuumslang turbo
Gisterochtend heb ik bij Volvo nog een metertje vacuumslang en slangklemmen opgehaald. En uiteraard moest dat er 's avonds voor het eten nog ingebouwd worden.
De slang die in het vooronder zat was echt op z'n einde.
Gisteren nog een stukje gereden en uiteraard vanochtend naar het werk. Ik heb de indruk dat de motor een stukje vroeger oppakt. Ook is het zeker te merken dat de 'weigering' in z'n 1 nu een stuk minder is. Hiermee bedoel ik het volgende.
Als ik z'n 1 op het gas ga staan, dan komt 'ie in beweging en vervolgens krijg je een soort 'gat' waardoor hij heel even blijft hangen en vervolgens weer oppakt. Dat 'gat' is nu veel kleiner en minder heftig geworden. Ik kan het overigens volledig voorkomen door de koppeling iets in te houden tot de auto op toeren is.
Hieronder een foto-impressie ...
Ik wist niet dat ze indertijd voorgevormde slangen maken ... Deze slang was echt aan z'n einde.
De enige klem die er nog op zat (spruitstuk) was geen klem meer. Iemand heeft 'em ooit hardhandig aangepakt. De klem was dus geen klem meer.
Daardoor was de slang ook langzaam aan het loskomen van de nipple (hij zei nipple, hihi).
Met wat goede wil zie je dat deze slang 4mm diameter zou moeten hebben.
Maar dit is eerder 6 mm.
De slang was ook nog eens ernstig beschadigd aan de buitenkant.