Ervaringen lambdasonde ( in dit geval bij een B230F)
Ervaringen lambdasonde ( in dit geval bij een B230F)
Dag Allen,
Mijn 740 dook al even geleden onder de 1 op 10 qua verbruik en bleef daarin.
Bougies goed, ontsteking op orde, schoon luchtfilter, voorzover ik heb kunnen zien geen vacuumlekken aan inlaatzijde.
Wat kan het zijn ?
In de historie van de auto vanaf ca 100000 km niets kunnen vinden aan eerdere vervanging.
Tellerstand nu 410000 km
Lambdasonde leek me verdacht. Normaal ben ik niet van het zomaar vervangen.
Zo'n ding is ook te meten op goede werking natuurlijk. Maar daar ben ik niet eens aan begonnen onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet""
Ergens gezien dat die dingen voor ca 100.000 km worden opgegeven.
Had een NGK gescoord maar bleek niet voor mijn type 740 te zijn. Staat nu in advertentierubriek.
Was niet mee te rijden, inhouden, horten en stoten. Schijnbaar toch een essentieel verschil in die dingen los van het aantal draadjes en type stekkertjes dat er aan zit. wat me toch wel verbaasde.
Daarna de goede, Wat een verschil. De Volvo is krachtiger, stiller, soepeler.
Zuiniger ? Daar hoop ik op.
Moet nog tanken.
Herkenbare ervaring ?
Was deze bijdrage nuttig ?
Klik hier
Was deze bijdrage niet nuttig ?
Klik hier.