B230FT Loopt op 3 cil: Benzine/Vonk/Compressie aanwezig!
B230FT Loopt op 3 cil: Benzine/Vonk/Compressie aanwezig!
Hallo Allemaal,
Vandaag bezig geweest met mijn 740 waar een b230FT blok van een 940 uit '98 in ligt.
Al een tijdje liep hij stationair rauw/beroerd. Hierdoor besloot ik vandaag stuk voor stuk de bougie kabels eruit te trekken om uit te sluiten welke cilinder het was.
Uitkomst: Cilinder 4 loopt niet mee.
Precies het zelfde heb ik gedaan met de stekkers op de injectoren
Wederom Cilinder 4 loopt niet mee.
Ik heb de bougies schoongemaakt, (waren koffie bruin) , en gecontroleerd -> Elke bougie gaf vonk.
Bougie's zijn nog geen 1000 km oud, evenals kabels en rotor/verdelerkap
Het ontstekingsgedeelte lijkt mij OK te zijn
Terug naar het brandstof gedeelte:
Druk op de injectorrail is goed, injectoren vervangen voor 4 andere om uit te sluiten en spuiten allemaal netjes zelfde noizle.
Ook de stekkers doorgemeten en geven ook dezelfde waarde
Het brandstofgedeelte lijkt mij OK te zijn
Toen de compressie gemeten op alle cilinders:
Cil1 9,5
Cil 2 9,5
Cil 3 9,5
Cil 4 9,5
Allemaal gelijke waardes en niets geks.
Klepspeling ook gecheckt en was allemaal rond de 0,40 met warme motor, dit lijkt mij ook goed dus.
Even wat overige side info:
-Kop is 1000 km geleden eraf geweest en aangepast (grote kleppen )
-Stalen koppakking 1000 km oud
-bougie/kabels/rotor/kap ed 1000 km oud
-Computer heeft de bekende Tlau turbo bricks chips
-Motorloop reageert er dus niet op als ik de bougiekabel en of injectorkabel los trek en motor loopt niet mooi vloeiend onder de 2500 touren. Met rijden zelf merk ik niet echt iets geks.
Ik ben zelf 'n beetje door m'n opties heen, hoop dat jullie mij wellicht in de juiste richting kunnen helpen!
Groeten en alvast bedankt!
Stijn