Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Ervaringen B230FB 1991 ?

Ervaringen B230FB 1991 ?

Ervaringen B230FB 1991 ?

- Ingediend door Kogelman
Lid
, op 10 dec 2018
- 14 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Ik ben ook zoek naar een betrouwbare 940 sedan voor mijn zoon (budget: onder de 1000,- euro). Hij wil ,op termijn, wellicht ook achterwielaangedreven Volvo gaan rijden zodra hij zijn rijbewijs heeft, maar dan moet het wel een technisch betrouwbare dailydriver zijn zonder veel variabele kosten. Nu heb ik een (op het oog) leuke 940 uit okt 1991 (dus modeljaar 1992) zien staan met een B230FB blok op benzine (96 Kw / 131pk) met 380 dkm op de teller.
Nu is mijn vraag hoe de reputatie van dit blok is qua robuustheid?
Ik snap dat het geen strepentrekker is en niet te vergelijken met mijn B230FK LPT, en dat hoeft ook niet voor een beginnend bestuurder, maar is het een betrouwbare motor op bij hoge km-standen of moet je rond de 3 ton ook rekening houden met een cilinderkopwissel?
Tweede vraag: de auto is handgeschakelde 5 bak. Welke type vernellingsbak is dit dan? Hoe is de reputatie van deze bak en hoe zal het verbruik uitpakken?
Kan ik het rijgedrag vergelijken met de 240 uit 1993 die ik destijds reed met B230F blok en M47 5-bak? Daarmee kwam ik rond de 1 op 10 uit.
Bij de M47 is de 5e versnelling een zwak punt, zat deze M47 ook in de eerste 940's of hadden die al een gemodificeerde versie?
Zijn er verder nog zwakke punten vd eerste modeljaren vd 940, waar ik op moet letten mocht ik de auto gaan bezichtigen?
Kortom: tips en tops over de eerste 940 modellen zijn welkom.
Ik hoor graag van jullie.
groet,
Pascal

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.