Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Tuning en motorsport/"Opgelost" Wasted Spark probleem

"Opgelost" Wasted Spark probleem

"Opgelost" Wasted Spark probleem

- Ingediend door 1up
Lid
, op 16 mrt 2018
- 11 Reacties -
Forum: 
Tuning en motorsport

Weet dat dit niet echt iets is wat hier trending is maar vorige week naar BTI een mailtje gestuurd en helaas nog geen reactie. Dus hopelijk kunnen jullie mij wel helpen.

Zal maar bij het begin beginnen zodat er duidelijk is wat er aan de hand is.
2 december vorig jaar bij 601181km wasted spark werkend in de volvo gezet. En er heerlijk mee rond kunnen rijden, maar afgelopen 11 januari rond de 603333km is helaas een deel van de motor- en linkerkabelboom afgebrand. Dit gebeurde na een rit van zo'n 120km, hierbij was zeer goed duidelijk dat het probleem bij de blauwe(+) draad bij de bobine zat. Deze was bijna helemaal kaal gesmolten. Nahja so far so good, bij Elbert Bos de motorkabelboom opnieuw laten opbouwen en de linkerkabelboom heeft die weer hersteld. En het geheel weer opnieuw ingebouwd in de auto. Hierna gekeken of er nog ergens kortsluiting/lekstroom was door een labvoeding erop te zetten. Dit was er in zekere zin niet, het enige wat opviel was dat het brandstofpomp relais zo'n 3/4 minuten lang de spanning nog op het geheel houdt, was dacht zo'n 7 ampere die langzaam afbouwde.
Hierna van de "oude" ontsteking de wagen gestart. En hier uiteindelijk zo'n 1000km zonder problemen mee rond gereden. Dus afgelopen weekend het wasted spark weer ingebouwd, weer starten en mooi lopen. Had hiervoor wel even gekeken of er in de bobine of vonkversterker nog rare dingen zaten door ze door te meten op weerstand. Hier zat niks raar is tussen de twee kanalen in de bobine/vonkversterker. Bij de bobine heb ik zelfs de datasheet specs erbij gepakt en deze waardes zie ik terug. ( http://www.finjector.com/verkkokauppa/do... ) Van de vonkersterker (Topran 720 310 welke ook door BTI geleverd wordt in plaats van de Bosch 0227 100 200) heb ik helaas geen datasheet kunnen vinden.
Maar toen ik een 2km had gereden met het wasted spark begon het opeens heel slecht te lopen alsof er één á twee cilinder(s) niet goed mee doen. Opnieuw starten hielp en het was weg. Daarna nog 2 keer een korter stukje zonder problemen gereden. Maar daarna weer een 2km gereden en weer begon die slecht te lopen. Alleen hielp het toen niet om hem opnieuw te starten. Iets wat ook wel opvalt is dat dit slechte lopen pas gebeurde zodra ik stil moest staan of langzaam rijden voor bijvoorbeeld een stoplicht of voor het inparkeren. Dag erop weer het zelfde beeld. Dus lijkt erop dat er iets mis gaat als de componenten warm worden. Daarna kwam het voordeel van dit systeem weer naar voren dat het een piggybag systeem is, dus maar weer over op oude ontsteking.

Heeft iemand een idee welk component kapot is? Bobine, vonkversterker of het BTI printje?
Natuurlijk kan ik gewoon de bobine en vonkversterker opnieuw bestellen maar vind dit een beetje zonde om onderdelen op de gok te kopen.

Hopelijk kunnen jullie me een handje helpen met het vinden van de oorzaak van dit probleem. En misschien dan ook wel de oorzaak van het afbranden van de kabelboom.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.