Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Motor loopt te arm tijdens vollast boven 0,3 bar - OPGELOST!

Motor loopt te arm tijdens vollast boven 0,3 bar - OPGELOST!

Motor loopt te arm tijdens vollast boven 0,3 bar - OPGELOST!

- Ingediend door C. Janssen , op 17 okt 2017 - 12 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Dag allemaal,

De motor B230FK houdt in/hapert bij vollast of turbodruk boven 0,3 bar. De auto is compleet standaard, met een lichte drukverhoging tussen 0,3 en 0,8, probleem blijft met beide turbodrukken.
Gewone Volvo 940 op benzine.

Hopende om het probleem op te lossen ben ik bij BTI (Martijn) geweest voor een setje chips en een datalog sessie.
Hierbij komt naar voren dat de motor te arm tijdens vollast ofwel boven 0,3 bar loopt.
Tevens is het euvel van te rijk lopen onder deellast verholpen met een nieuwe benzinedrukregelaar.

Nameten van de brandstofdruk geeft met doorgeschakeld relais (volgens volvo meetmethode) een constante druk van 3 bar (43psi). Dit is zoals het moet horen, pomp en benzinedrukregelaar zijn goed en werkend. Wanneer ik de retourleiding (na de benzinedrukregelaar dichtknijp, stijgt de brandstofdruk naar 3,5 a 4 bar. Retourslang loslaten is meteen weer 3 bar.
Nacontrole met een stationair draaiende motor geeft 2,5 bar (36psi), met afgekoppelde vaccumslang van de benzinedrukregelaar geeft 3 bar (43psi).
Aan de fysieke brandstoftoevoer moet het niet liggen.

Volgens datalogging bij BTI (tijdens rijden) zijn LMM en Lambadasonde goed, injectoren krijgen 100% open signaal, geen foutmeldingen of lambda lampje.
Vreemd is dat het starten ook net iets langer duurt, verder normaal (slaat na 3sec aan)

Nieuwe onderdelen:
- verdeler, verdelerkap, bougies, kabels
- alle vacuumslangen
- brandstoffilter
- ECT sensor
- Injectorrubbers
- Luchtfilter
- Brandstofrelais door BTI opnieuw gesoldeerd.
- Vliegwielsensor
- Siliconenslangen: Turboinlaat, intercooler, stationairklep

Service:
- gasklephuis en inlaatspruitstuk schoongemaakt, nieuwe pakkingen
- stationairklep schoongemaakt en toerental afgesteld
- injectorreiniger aan tank toegevoegd
- Compressie gemeten, alle cilinders rond 10,75bar

Hulp is ontzettend welkom en de gouden tip wordt zeker beloond!

Dank,

Camiel

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rob Hiemstra
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.