lege accu , centrale deur vergrendeling
lege accu , centrale deur vergrendeling
Tweede poging hier.(qua posten)
Bij koud weer beginnen accu's zich te melden als zijnde slecht,zo ook hier in onze 940 station 2.3 ic uit 1997.
Niet getreurd , eigen wijs laad je zo'n ding dus op en verder.
Je meet als het geheel gestart is of er ook weer die pakkum beet 14 Volt gehaald wordt.Yep , laadt mooi bij.
mooi , niets aan de hand en we gaan weer verder, toch merk je dat het starten wat minder wordt.
Na een paar dagen niet rijden , ja je raad het al , accu leeg , uiteindelijk maar een nieuwe, niet zo gek na 3 tot 4 jaar trouwe dienst.
Na opladen inbouwen en start als en jekko, helaas na 3 weer niet gebruiken , accu leeg.
?????
meten , accu is 7 volt, dat heet diep ontlading ( ja electronicus ) even een probleem om dat weer in goede banen te leiden maar dat lukt wel.
We hebben weer een live accu, 75 Ah 650 amp kortsluitstroom.inbouwen en rijden.
Auto 2 dagen niet gebruiken en accu leeg.Hier wordt ik niet vrolijk van.
Daar heb je geen volvo voor gekocht zeg maar, die bricks doen het altijd, die vorige twee deden het ook altijd ( 2x 240 650K km )
Ok niet blij maar dan maar eens een ampere meter gebruiken wat de ruststroom is.
40 mA dus, dat betekent dat dit zowat tot in de eeuwigheid moet kunnen blijven werken, ( tov 75 amp / uur )
Totdat ik de auto via een handzender opslot zette, 2,3 A , nee he, wtf is dit ?
opslot zetten met de sleutel, 40 mA.
Aha , een stap verder.
logisch is dan dat 75/2,3 is 36 uur later de accu op is.
Wat na verder testen blijkt dat de linker portier deur dan ook niet meer te openen is via de sleutel , de rechter wel, totdat je de hand zender gebruikt, alles vlekkeloos zeg maar
Mag ik hier uit afleiden dat de linker een probleem geeft ? , mechanisch of electrisch ?
Iemand ervaring mee ?
Mijn vermoeden is dat de actuator bekrachtigd blijft door of het alarm of een draad probleem of een zwaar lopend mechaniek.
BTW , de alarm installatie is van de firma GT getronics en ik vermoed een gt 800 ding met een GT 482 sleutel / handzender en een extra GT142 alarmspeaker waarvann de accu's ook 20 jaar oud zijn , maar dat doet niet terzake.
Waar ik uiteindelijk wel van af wil is het start onderbreker circuit , maar dat is een ander onderdeel in deze.