Even voorstellen, Guigert
Even voorstellen, Guigert
Hallo Allen,
Mijn naam is Glenn, ik ben 26 en studeer aan de hogeschool voor de zeevaart te Rotterdam.
Van huis uit ben ik Citroën rijder en zodoende ben ik inmiddels met mijn derde Cx bezig.
Ik ben begonnen met een 25 GTi, de daaropvolgende twee zijn beide 25 Limousine Turbo's, met een diesel motor.
Inmiddels ben ik bijna twee jaar bezig met het ombouwen van de Cx van een diesel- naar benzine-motor, onder anderen omdat ik het mij niet kan veroorloven de mrb over 1400 kg diesel te betalen. Daarbij komen natuurlijk alle milieu-zones, waarvan inmiddels bekend is dat je er zelfs op benzine of gas niet meer in mag. Wat ervoor zorgt dat het project op een lager pitje terecht is gekomen.
Daarom ben ik opzoek gegaan naar moderner vervoer, waar ik de randstad dus wel mee in mag.
Zodoende heb ik gekeken naar de Citroën XM, een logische stap voor mij, maar eigenlijk wil ik een keer iets anders dan Citroën rijden.
Daarbij komt dat het een break moet zijn en ik de XM break een bijzonder on-geslaagd ontwerp vind.
Onder anderen vanwege hun obsessie met veiligheid hebben Saab en Volvo ook een speciaal plekje in mijn autohart,
en zo kwam het dat ik "per ongeluk" tegen een mooie 945 aan liep, daarmee proef gereden heb en toen heb besloten deze te kopen.
Het betreft een donker blauwe 945, van november "97, met de 230 FK motor en 242 dkm op de teller. Alle grote en kleine beurten zijn keurig netjes bij gehouden, en naast de garagist waarvan ik hem gekocht heb is de auto bij twee volvo dealers in onderhoud geweest.
Inmiddels heb ik er een kleine 2000 km mee gereden en ik vind het een heerlijke wagen. Qua uiterlijk zitter er wat puntjes aan de wagen die ik wil aanpakken/aanpassen.
Maar daar zitten eigenlijk geen pressende zaken bij.
Dus hopelijk kan ik op dit forum uit een hoop kennis en ervaring putten om mijn wagen al rijdende meer naar mijn smaak te maken.
Met vriendelijke groet,
Glenn