Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Brandstofdrukregelaar

Brandstofdrukregelaar

Brandstofdrukregelaar

- Ingediend door martijn_940 , op 22 sep 2016 - 4 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Goedemiddag,

Omdat de 740 nog steeds af en toe hikt bij accelereren vanaf lage toeren, iets wat de 940 helemaal niet doet, ben ik eens naar de brandstofdrukregelaar gaan kijken.
Van de buitenkant ziet de regelaar er nog heel goed uit. Als ik de vacuümslang los neem vind ik ook geen enkel spoor van lekkage.
Wanneer ik echter zonder vacuümslang ga rijden dan heb ik idee dat de motor wel krachtiger aanvoelt en beter oppakt.
Her en der heb ik gelezen dat de regelaar niet hoeft te lekken om defect te zijn; ofwel deze kan blijkbaar ook intern defect zijn (niet goed sluiten?) waardoor brandstofdruk wegvloeit.

Is mijn aanname juist dat de brandstofdrukregelaar bij gesloten gasklep het verst geopend is en verder sluit naarmate de gasklep verder opengaat? Een gesloten gasklep betekent immers de hoogste mate van onderdruk in de inlaat?
Dit zou in mijn beleving ook logisch zijn aangezien bij stationair toerental de laagste brandstofdruk benodigd is (er van uitgaande dat aangeboden brandstofdruk niet afhankelijk is van het motortoerental want een elektrische brandstofpomp).
Als bovenstaande klopt zou het bij een defecte regelaar kunnen zijn dat deze niet of niet snel genoeg sluit waardoor direct na het openen van de gasklep onvoldoende brandstofdruk voorhanden is om de motor onder belasting op te toeren.

Snijdt bovenstaande naar jullie mening voldoende hout om de brandstofdrukregelaar als verdachte aan te wijzen? Met prijzen tussen de € 80,- en € 100,- vind ik het onderdeel te duur om op basis van trial en error uit te wisselen.

Dank voor jullie inzichten.

Groet,

Martijn

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • JP Elverding
  • H Huisman
  • Godspeed
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.