Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Met V90 aut in de bergen

Met V90 aut in de bergen

Met V90 aut in de bergen

- Ingediend door okapi , op 13 jul 2016 - 50 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Ergens op dit forum heb ik gelezen over frustratie van veel moeten schakelen in de bergen.
Daarom wil ik graag mijn positieve ervaring delen.
Een paar maanden geleden heb ik een tour gemaakt NL - Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Italië, Zwitserland en weer naar huis (3.500 km).
We hebben geen enkele helling gemeden. Zijn tot 2.500 meter hoog geweest. We hadden zo'n 250 kg in de achterbak.

Het was even zoeken om de automaat zo efficiënt en prettig mogelijk te laten werken.
Uiteindelijk gevonden dat
---- in de sportstand !!!
---- in de L stand schakelen vanaf 20 km/uur,
het voortreffelijk rijden is.
In deze stand blijft de bak in de tweede versnelling totdat de snelheid gezakt is tot 15 km/uur (haarspeldbocht) om dan pas, met nauwelijks enige klap, terug te schakelen naar de eerste versnelling.
(In de ECO stand schakelt ie nl. terug bij een hogere onprettige snelheid en met een flinke klap)
Na de bocht even in drie zetten en na twee seconden weer in L (om de bak weer in twee te krijgen) en verder rijden.
In deze tweede versnelling, kun je tot 70 km/uur rijden waarbij de motor dan rond de 3.500 toeren rijdt.
Hiermee kun je op nagenoeg elke helling en afdaling rijden zonder verder te hoeven schakelen.
En je hebt voldoende motorrem om nauwelijks te hoeven remmen.
Op de valse plat wanneer je even wat sneller wilt rijden, zet je hem gewoon in drie.

Dit alles staat natuurlijk in geen enkel (Volvo) instructieboek.

Beste collega's Volvisti, doe hier je voordeel mee.

Illustraties: 
  • Volledige afbeelding bekijken
  • Volledige afbeelding bekijken
  • Volledige afbeelding bekijken
  • Volledige afbeelding bekijken
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Marius940
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.